سخنگوی وزارت امور خارجه: هنوز فرصت و فرصت برای توافق و از سرگیری اجرای برجام وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه: هنوز فرصت و فرصت برای توافق و از سرگیری اجرای برجام وجود دارد.

روز جدید ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مذاکرات دوجانبه و چندجانبه در نیویورک انجام شده و پیام هایی بین ایران و آمریکا از طریق میانجیگران مبادله شده است، گفت: هنوز فرصت و فرصت برای توافق و از سرگیری اجرای برجام وجود دارد. و این امکان وجود دارد که اگر طرف مقابل اراده سیاسی خود را به وضوح نشان دهد، این توافق می تواند در مدت کوتاهی شکل بگیرد و هنوز زمان برای احیای توافق وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه: هنوز فرصت و فرصت برای توافق و از سرگیری اجرای برجام وجود دارد.

ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه ۲۰ مهرماه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات حوزه سیاست خارجی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش «انتخ»، وی با اشاره به روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، گفت: بر اساس آمار منتشر شده در منابع رسمی و موجود رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه دوم در الف. اقصی تاکنون 2230 کودک فلسطینی کشته و 19000 کودک و نوجوان زیر 18 سال دستگیر شده اند و از سال 2020 تاکنون بین 500 تا 700 کودک فلسطینی به دور از هرگونه عدالت در دادگاه های رژیم صهیونیستی محاکمه شده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: روز نیروی انتظامی را که یکی از ارکان امنیت ملی و امنیت ملت ایران و یکی از ارکان نیروی انتظامی هستند تبریک می گویم. امنیت کشور را حفظ کنند و از خداوند متعال برای آنها خسته نباشید آرزومندیم.

وی همچنین افزود: یاد و خاطره بستگانی را که این روزها برای امنیت کشور و مردم جان خود را از دست دادند گرامی می داریم. کنعانی در خصوص اظهارات وزیر امور خارجه قطر در گفتگوی تلفنی با امیر عبداللهیان مبنی بر آمادگی طرف آمریکایی برای رایزنی به منظور دستیابی به توافق، گفت: در موضوع مذاکره برای رفع تحریم ها تلاش ها از طریق هماهنگ کننده اروپا و برخی میانجی ها از جمله وزرای خارجه کشورهای همسایه، تبادل پیام برای رسیدن به نقطه توافق همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل نیز فرصت مناسبی برای انجام یک سری مذاکرات جانبی بود. وی ادامه داد: مذاکرات دوجانبه و چندجانبه در آنجا انجام شد و از طریق واسطه ها و مقامات بلندپایه برخی کشورها پیام هایی بین ایران و آمریکا رد و بدل شد. ما همچنان تاکید می کنیم که به یک توافق خوب، قوی و با ثبات متعهد هستیم و به روند گفتگو متعهد هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: پاسخ ایران به متن خلاصه نهایی پیشنهادی مذاکره کننده اروپایی قبلا داده شده است و تلاش ایران بر این بوده است که پاسخ روشنی بدهد تا به جمع بندی نهایی و شکل گیری توافق کمک شود. و تلاش ایران در این پاسخ به شرح زیر بود. برای رفع ابهامات در جمع بندی مذاکره کننده اتحادیه اروپا بود تا در صورت حصول توافق، شاهد توافق محکمی باشیم و از تفسیرهایی که می تواند توافق را تضعیف کند، جلوگیری شود. ما در این مسیر به روند دیپلماسی و مذاکره پایبند هستیم. ما از حسن نیت کشورهای همسایه استقبال می کنیم. ما همچنان در روند مذاکره و تعامل و تبادل پیام حضور داریم.

کنعانی گفت: هنوز فرصت و فرصت برای مذاکره و از سرگیری اجرای برجام وجود دارد و این امکان وجود دارد که اگر طرف مقابل اراده سیاسی خود را به وضوح نشان دهد، این توافق در مدت کوتاهی شکل بگیرد و هنوز یک توافق وجود داشته باشد. فرصتی برای احیای توافق.»

دیدگاهتان را بنویسید