سخنگوی وزارت امور خارجه: مواردی در حوزه لغو تحریم ها وجود دارد که هنوز حل نشده است/مذاکرات به خوبی پیش رفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه: در حوزه لغو تحریم ها مواردی وجود دارد که هنوز حل نشده است

روز جدید سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: باید اقدامات اساسی در حوزه بازرسی و پادمان انجام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه باید اقدامات اساسی در حوزه بازرسی و ضمانت انجام شود، گفت: هیئت ایرانی ایده های خود را خلاقانه نوشته و منتظر پاسخ غرب در زمینه رفع تحریم ها است. .

سعید حاطب زاده در نشست خبری درباره آخرین مذاکرات در وین و اظهارات مقامات غربی اظهار داشت: اگر فردا هیئت ها به وین برگردند و به حقوق طبیعی و مطالبات مشروع ایران پاسخ مناسب بدهند، می توانیم به توافقی معتبر و پایدار برسیم و نیازی به این نیست. مهلت های نادرست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: منتظر هستیم تا قبل از 1+4 تصمیمات سیاسی در واشنگتن اعلام شود. در حوزه لغو تحریم ها مواردی وجود دارد که هنوز حل نشده است و طرف غربی باید در این مورد تصمیم گیری کند.

حاتب زاده افزود: باید اقدامات اساسی در حوزه بازرسی و پادمان انجام شود. ما منتظر پاسخ غرب به رفع تحریم ها هستیم و فاز ایده پردازی را پشت سر گذاشته ایم و هیئت ایرانی خلاقانه و خلاقانه ایده های خود را نوشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به بازگشت تیم های مذاکره کننده به پایتخت ها، زمان مشخصی برای پایان مذاکرات تعیین شده است، گفت: ما بارها در این مسیر بوده ایم، اما در هر چهار حوزه ای که در وین بحث شد. ما پیشرفت هایی را انجام دادیم که برخی از آنها سریعتر و برخی از آنها به دلیل عدم اقدام طرف مقابل کند بود. امیدواریم هیئت ها با اراده لازم به وین بازگردند. اگر کشورهای دیگر در قبال ادعاهای خود علیه ایران تصمیم گرفته اند، مطمئن باشید که می توان به سرعت به یک توافق پایدار دست یافت.

حاتب زاده در پاسخ به سوالی درباره جزئیات نامه انتقادی سعید جلیلی درباره مذاکرات وین گفت: جا دارد پاسخ این سوال را از وی بگیریم اما می توانم بگویم که در وین با اجماع در حال مذاکره هستیم و همه باید به این سرمایه گذاری پاسخ دهند. . . “

دیدگاهتان را بنویسید