سخنگوی وزارت امور خارجه: سند 20 ساله همکاری با روسیه آماده است/ خبرهای خوب در مورد لغو تحریم ها در روزهای آینده می رسد

سخنگوی وزارت امور خارجه: سند 20 ساله همکاری با روسیه آماده است/ خبرهای خوب در مورد لغو تحریم ها در روزهای آینده می رسد

روز جدید : در 100 روز گذشته عملا روابط اقتصادی خود را 2.5 تا 3 برابر گسترش داده ایم. من و ترکمنستان موانع سفر اخیر آقای رئیس جمهور را برطرف کردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: همزمان با مذاکرات وین، نشست سفرای کشورمان در تهران به منظور خنثی سازی و لغو تحریم هایی که در وین در حال انجام است، در حال برگزاری است.

سعید حاطب زاده با اشاره به نشست روسای نمایندگی های ایران در کشورهای همسایه، گفت: هر یک از این کشورها در سازوکارهای منطقه ای مانند اکو و سازمان همکاری شانگهای یا روابط منطقه ای در حوزه های دیگر یا در حوزه دوجانبه در حال توسعه هستند. نشست سفرای کشورمان در تهران برای خنثی کردن تحریم‌هایی که همزمان با لغو تحریم‌ها در وین در حال انجام است، در وین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سفر دکتر رئیسی به هر یک از این کشورها برنامه ریزی شده است و به زودی سران برخی کشورها از جمله ترکیه در تهران خواهند بود و به زودی پذیرای آنها خواهیم بود. ما در وزارت خارجه برنامه جدیدی مانند نقشه راه 20 ساله و اسناد با کشورهای همسایه که تقریباً با روسیه نهایی شده است، تدوین کرده ایم و از کابینه مذاکره مجوز خواهیم گرفت، مانند نقشه راه 25 ساله با چین. تا بتوانیم این کار را با کشورهای بزرگ همسایه انجام دهیم.

شو افزود: وزارت امور خارجه قطعا در تنظیم و تسهیل این روابط نقش خواهد داشت، اما همه می دانند که وزارت امور خارجه یکی از کشورهای دیپلماسی اقتصادی است و قطعا وزارتخانه ها و سایر نهادهای مستقیم مسئول این مشکل هستند. باید با ما توافق شود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در 100 روز گذشته عملا روابط اقتصادی خود را 2.5 تا 3 برابر توسعه داده ایم. من و ترکمنستان موانع سفر اخیر آقای رئیس جمهور را برطرف کردیم. با برخی دیگر از کشورهای همسایه چه در حوزه پولی و چه در حوزه مالی این گشایش ها صورت گرفته و در حال پیگیری است. خدای نکرده در روزهای آینده خبرهای بهتری در حوزه خنثی سازی تحریم ها منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید