سخنگوی وزارت امور خارجه: هنوز از آمریکا پاسخی داده نشده است/ بقیه سؤالات «مهم» است.

سخنگوی وزارت امور خارجه: هنوز از آمریکا پاسخی داده نشده است/ بقیه سؤالات «مهم» است.

روز جدید ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز گفت: در آخرین دور مذاکرات در وین، پیشنهادهایی از سوی هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به کشورها ارائه شد و طرف ایرانی بر اساس سازنده خود به پیشنهادات پاسخ داد. اصول. ایران در پاسخ به پیشنهادات هماهنگ کننده اروپایی انعطاف لازم را از خود نشان داد. هنوز هیچ پاسخی از طرف آمریکایی دریافت نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد کودتای 28 مرداد گفت: کودتای 28 مرداد سند سیاه و ننگین دیگری از اقدامات غیرقانونی و تجاوزکارانه آمریکا در امور داخلی کشور است. کشورها.

ناصر کنعانی در نشست خبری خود افزود: کودتای 28 مرداد سند دیگری از مداخلات غیرقانونی دولت آمریکا با کمک دولت انگلیس در امور داخلی کشورهای مستقل است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت گفت: اتخاذ سیاست خارجی متوازن، تعامل هوشمندانه و دیپلماسی پویا در دستور کار دولت قرار گرفت و به نظر می رسد این سیاست آثار و نتایج خود را در حوزه های مختلف نشان داده است. تا حد زیادی تمرین کنید.

سخنگوی وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی تاکید کرد: همچنان در مسیر مذاکره هستیم.

وی با اشاره به پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا، گفت: هیچ پاسخی از طرف طرف مقابل به ویژه آمریکایی ها به پیشنهاد طرف اروپایی دریافت نشده است و زمانی می توان از موفقیت مذاکرات صحبت کرد که طرف اروپایی اعلام کرد که پاسخی از طرف آمریکایی دریافت کرد.”

کنعانی گفت: اگر ایران به توافق نیاز دارد، طرف اروپایی و آمریکایی بیش از ایران به توافق نیاز دارند.

وی افزود: مسائل باقی مانده اگرچه ممکن است نسبتاً جزئی باشد، اما موضوعات مهمی هستند و باید حل و فصل شوند و به توافق برسند.

کنعانی بیان کرد: تاکنون پیشرفت نسبتا خوبی در مذاکرات داشته ایم، اما مذاکرات یک مجموعه است و باید در مورد مسائل مربوط به مذاکرات به توافق برسیم و تا زمانی که همه موضوعات به توافق نرسد نمی توانیم بگوییم به توافق رسیده ایم. .

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین تحولات روابط سوریه و ترکیه گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آغاز روابط دو کشور باشیم. احیای روابط سوریه و ترکیه و حل اختلافات و گام برداشتن در راستای مذاکرات دوجانبه به نفع ترکیه و سوریه و منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید