واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه بمب اتمی حرازی: تغییری در موضع ایران در قبال سلاح های کشتار جمعی ایجاد نشده است.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه بمب اتمی حرازی: تغییری در موضع ایران در قبال سلاح های کشتار جمعی ایجاد نشده است.

روز جدید: توان هسته‌ای ایران بسیار بالاست، اما همانطور که بارها اشاره شده است، فناوری هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز و تحت نظارت مستمر آژانس است و در بازدیدهای مکرر و متعدد بازرسان آژانس و در گزارش‌های متعدد آژانس، صلح‌آمیز بودن فناوری هسته‌ای وجود دارد. و فعالیت های ایران بارها تایید شده است. در بحث سلاح های کشتار جمعی ما فتوای مقام معظم رهبری را داریم و تغییری در دیدگاه و موضع ایران ایجاد نشده است.

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در واکنش به اظهارات کمال حرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشور مبنی بر توانایی ایران در ساخت بمب هسته ای، گفت: توان هسته ای ایران بسیار بالاست، اما همینطور است. بارها اشاره شده است که فناوری هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز و تحت نظارت دائمی آژانس است و صلح‌آمیز بودن فناوری و فعالیت‌های هسته‌ای ایران بارها در بازدیدهای مکرر و متعدد بازرسان آژانس و در گزارش‌های متعدد آژانس مورد تأکید قرار گرفته است. در بحث سلاح های کشتار جمعی ما فتوای مقام معظم رهبری را داریم و تغییری در دیدگاه و موضع ایران ایجاد نشده است.

کمال حرازی در گفت و گو با الجزیره گفت: بر کسی پوشیده نیست که ما توانایی های فنی ساخت بمب هسته ای را داریم اما تصمیمی در این زمینه نگرفته ایم. تنها در چند روز ما غنی‌سازی اورانیوم را از 20 درصد به 60 درصد افزایش داده‌ایم و به راحتی می‌توانیم به 90 درصد برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید