کمال حرازی: سفرهای من و شمخانی را با وزارت امور خارجه ناسازگار ندانید. برخی افراد با برنامه های روابط خارجی آشنایی ندارند

کمال حرازی: سفرهای من و شمخانی را با وزارت امور خارجه ناسازگار ندانید.  برخی افراد با برنامه های روابط خارجی آشنایی ندارند

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر هماهنگی کامل در پیشرفت روابط خارجی کشور در حوزه های امنیتی، راهبردی و اجرایی، شرایط حاکم بر منطقه را نشانه موفقیت سیاست خارجی ایران عنوان کرد.

سید کمال حرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی پس از بازگشت از سفر به دمشق و لبنان در گفت وگویی اظهار داشت: این سفر که با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام شد، برای کسب دیدگاه های راهبردی در خصوص وضعیت این دو کشور، میزان تأثیرگذاری سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را در حوزه نمایش داده شده نشان خواهد داد.

وی تاکید کرد: حضور سفرای کشورهای عربی در دمشق نشان دهنده بازگشت ثبات در سوریه پس از جنگ ویرانگر مدیریت شده از خارج است.

رئیس شورا با اشاره به ارزیابی سفر به بیروت تصریح کرد: حزب الله در لبنان نیز به نیرویی تبدیل شده است که باعث شده رژیم صهیونیستی جرات حمله به لبنان را از دست بدهد.

حرازی تاکید کرد: این شرایط نشان دهنده موفقیت سیاست خارجی ایران است.

وی با اشاره به بازتاب هایی در سفر به این دو کشور گفت: متأسفانه عده ای از اخبار این سفر سوء استفاده کردند و این سفر و سفرهای آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی را ناسازگار دانستند. وزارت امور خارجه که نشان می دهد برنامه های هماهنگ کشورمان در حوزه روابط خارجی جاهلانه است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: طبیعی است که مسائل امنیتی در سطح عالی با شام و پیشنهاد راهبرد با شورای راهبردی و اجرای سیاست خارجی با وزارت امور خارجه با هماهنگی کامل انجام شود. طبعاً انتشار این گونه تفاسیر نادرست به نفع روابط خارجی کشور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید