معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد وضعیت مذاکرات احیای برجام: در حال حاضر چیزی برای اعلام وجود ندارد / هیچ گزینه ای خارج از میز نیست.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد وضعیت مذاکرات احیای برجام: در حال حاضر چیزی برای اعلام وجود ندارد / هیچ گزینه ای خارج از میز نیست.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که چه اطلاعات جدیدی از آخرین وضعیت مذاکرات برای از سرگیری توافق هسته ای در دسترس است، گفت: پرزیدنت بایدن و بلینکن وزیر امور خارجه کاملا مخالف این واقعیت هستند که ایران هرگز اجازه نخواهد داد. آنها مصمم هستند که سلاح اتمی پیدا نکنند. ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به راه‌حلی است که به طور قابل راستی‌آزمایی و پایدار تضمین کند که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. در حال حاضر چیزی برای اعلام وجود ندارد و هیچ گزینه ای وجود ندارد.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری با تاکید بر اینکه دولت این کشور دیپلماسی را بهترین راه برای مقابله با مشکل هسته ای ایران می داند، تلاش کرد عذرخواهی خود را بابت تاخیر در ازسرگیری توافق هسته ای توجیه کند.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی که جزئیات آن در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که چه اطلاعات جدیدی از آخرین وضعیت مذاکرات از سرگیری هسته ای در دست است. وی گفت: پرزیدنت بایدن و وزیر امور خارجه بلینکن کاملا متعهد هستند که اطمینان حاصل کنند که ایران هرگز اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را نخواهد داشت. ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به راه‌حلی است که به طور قابل راستی‌آزمایی و پایدار تضمین کند که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. در حال حاضر چیزی برای اعلام وجود ندارد و هیچ گزینه ای وجود ندارد.

تاکید پاتل بر تعهد دولت آمریکا به تضمین عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در حالی است که مقامات ایرانی، ضمن تاکید بر حق ملت ایران برای برخورداری از برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز، گفته‌اند که تولید و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای بخشی از برنامه ایران است. دفاعی ندارد

در همین حال، آمریکا این ادعا را تکرار می کند که در سال 2018 از یکی از موثرترین توافقات در زمینه منع گسترش سلاح های هسته ای خارج شد. توافق هسته ای ایران بر اساس این توافق، ایران متعهد شد در ازای لغو تحریم‌ها، برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.

مذاکرات برای احیای توافق هسته ای از سال 2022 میان ایران، آمریکا و سایر شرکای توافق با روی کار آمدن دولت بایدن در آمریکا آغاز شد، اما پس از مدتی اگرچه گشایش هایی ایجاد شد، به دلیل باقی ماندن آن به حالت تعلیق درآمد. مسائل حل نشده

دولت بایدن که می‌گوید دیپلماسی را اولویت خود در برخورد با موضوع برنامه هسته‌ای ایران قرار داده است، اخیراً ادعایی درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین مطرح کرد – ادعایی که مقامات تهران و مسکو قویا آن را رد کردند. رویکرد مداخله جویانه در امور داخلی ایران تحت عنوان حقوق بشر می گوید که برجام در حال حاضر در دستور کار آن نیست.

پاتل در این خصوص با تکرار این اظهارات در رابطه با روابط دفاعی ایران و روسیه و مسائل داخلی ایران گفت: البته این اتفاقات رویکرد ما را تغییر خواهد داد، اما همانطور که گفتم ما همیشه بر این باور بوده ایم که دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به هدف است. محدود کردن برنامه هسته ای ایران

دیدگاهتان را بنویسید