وزیر خارجه آمریکا: برجام در حال حاضر روی میز نیست/ایرانی ها پیشنهادی را که روی میز بود رد کردند

وزیر خارجه آمریکا: برجام در حال حاضر روی میز نیست/ایرانی ها پیشنهادی را که روی میز بود رد کردند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جلسه استماع مجلس سنای این کشور در مجلس قانونگذاران، همزمان افزود برجام در دستور کار نیست. ایالات متحده آمریکا.

بایدن، وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعای مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام، گفت: در عمل، برجام در حال حاضر روی میز نیست.

وی ادامه داد: دلیل آن عمدتاً به این دلیل است که وقتی با حسن نیت تلاش می‌کردیم ببینیم آیا می‌توانیم به پایبندی متقابل به برجام دست یابیم، ایرانی‌ها پیشنهادی را که روی میز بود رد کردند و جدیت نشان ندادند.

بلینکن در عین حال گفت: همچنان معتقدیم دیپلماسی همچنان موثرترین روش برای دستیابی به نتایج عملی است، اما این همکاری نیازمند هر دو طرف است و ایرانی ها جدیت و هدفمندی نشان نداده اند.

پیش از این، ند پرایس، سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا گفته بود که واشنگتن از دیپلماسی و هرگونه تلاش برای کاهش تنش حمایت می کند و گفت برجام مبتنی بر اعتماد نیست.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در واشنگتن به خبرنگاران گفت که اگر ایران به اندازه شما غیرقابل اعتماد و دروغگو است، چرا در توافق هسته ای به آنها اعتماد دارید؟

این خبرنگار به اظهارات پی در پی این مقام وزارت خارجه آمریکا اشاره می کند که مدام مقامات ایرانی را به دروغ گویی در مورد مذاکرات غیرمستقیم مبادله زندانیان متهم کرده است.

پرایس پاسخ داد که برجام مبتنی بر اعتماد نیست، بلکه این توافق مبتنی بر اقدامات نظارتی و راستی‌آزمایی است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: زمانی که دولت قبلی آمریکا تصمیم به خروج از برجام گرفت، ایران برنامه هسته ای خود را به گونه ای گسترش داد که برای ما، منطقه و جهان خطرناک است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تکرار اظهارات همیشگی خود افزود: چند ماه است که بازگشت به برجام در دستور کار نبوده و ایران امکان بازگشت به برجام را از بین برده است.

وی در عین حال گفت: ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای مقابله با برنامه هسته ای ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید