توافق جدید ایران و آمریکا به ضرر برجام هم نزدیک نیست/ برخلاف برجام، این معاملات تهدیدی حیاتی برای ما نیست/ آمریکا نمی‌خواهد برجام را احیا کند.

توافق جدید ایران و آمریکا به ضرر برجام هم نزدیک نیست/ برخلاف برجام، این معاملات تهدیدی حیاتی برای ما نیست/ آمریکا نمی‌خواهد برجام را احیا کند.

تزاهی هنگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل می گوید توافق احتمالی ایران و اسرائیل به اندازه برجام برای تل آویو خطرناک نیست. وی افزود: در موضوع ایران گفتگوهای صمیمانه ای با آمریکا داشته ایم و در دو سفر اخیرم در آمریکا محور مذاکرات من بوده است. شفافیت متقابل بالایی وجود دارد ارزیابی من این است که آنها نمی خواهند برجام را احیا کنند.

تزاهی هنگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل می گوید توافق احتمالی ایران و اسرائیل به اندازه برجام برای تل آویو خطرناک نیست.

در گفتگو با روزنامه اسرائیلی هایوم هنگبی گفت: ما فکر نمی کنیم که این درک جدید باشد [میان واشنگتن و ایران]نزدیک به آسیب ناشی از برجام است.

وی افزود: آمادگی ما برای مقابله با این تفاهمات نیست، بلکه برای سناریویی است که مشخص است ایران در آستانه عبور از نقطه پایانی بی بازگشت است.

مشاور امنیت ملی نتانیاهو با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر توافقی مبنی بر عادی سازی اسرائیل با عربستان و عدم مخالفت با توافق هسته‌ای در ازای تل‌آویو، گفت: چنین توافقی وجود ندارد. آمریکایی ها عربستان سعودی را کنترل نمی کنند.

وی با اشاره به مذاکرات تهران و واشنگتن گفت: این یک روند بسیار پیچیده است [درمورد ایران]یکی وجود دارد که برای مدت طولانی در حال کار بوده و نیاز به تایید کنگره دارد، و در حال حاضر آنقدر مشخص نیست که آیا این امکان در طول یک سال انتخابات در ایالات متحده در این مقطع وجود دارد یا خیر. بنابراین آمریکایی ها نمی توانند به ما قول بدهند در ازای یک پرنده دیگر به ما یک پرنده بدهند.

وی افزود: در موضوع ایران گفتگوهای صمیمانه ای با آمریکا داشته ایم و در دو سفر اخیرم در آمریکا محور مذاکرات من بوده است. شفافیت متقابل بالایی وجود دارد ارزیابی من این است که آنها نمی خواهند برجام را احیا کنند.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم این تفاهم‌ها – بر خلاف برجام – تهدیدی حیاتی برای ما باشد. نخست وزیر همچنین گفت: ما معتقد نیستیم که تفاهم با ایران می تواند جنبه مثبتی داشته باشد، اما به هر حال اسرائیل مقید به چنین ترتیباتی نیست و هر لحظه برای دفاع از خود اقدام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید