مسکو: برجام برای احیای آماده است. تنها چیزی که نیاز است اراده سیاسی است که هنوز وجود ندارد

مسکو: برجام برای احیای آماده است.  تنها چیزی که نیاز است اراده سیاسی است که هنوز وجود ندارد

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: در حالی که برجام کاملاً آماده احیاء است، فقط به اراده سیاسی نیاز دارد که هنوز وجود ندارد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: غربی ها نه تنها آمریکا، بلکه سه کشور اروپایی عضو برجام نیز با بهانه های واهی به تهران حمله می کنند و سیاست تحریم را ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفکس، این دیپلمات ارشد روسی افزود: اگرچه برجام کاملاً آماده احیای است، اما فقط به اراده سیاسی نیاز دارد که هنوز وجود ندارد.

روز گذشته (چهارشنبه) علی باقریجانی معاون سیاسی وزیر امور خارجه از گفتگو با انریکه مورا معاون مدیر امور خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده هیئت اتحادیه اروپا در مذاکرات لغو تحریم ها خبر داد. چند موضوع از جمله مذاکرات لغو تحریم ها.

باقری در توئیتی اعلام کرد: دیدار جدی و سازنده ای با انریکه مورا در دوحه داشتم. ما در مورد چند موضوع از جمله مذاکرات برای رفع تحریم ها گفت و گو و تبادل نظر کردیم.

مورا همچنین در توئیتی درباره دیدار با باقری اعلام کرد که وی درباره «تعدادی از مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله راه‌های پیش‌روی برجام» گفت‌وگو کرده است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز 23 خرداد از دیدار و گفتگو با همتایان خود از سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در ابوظبی خبر داد. باقری در خصوص این دیدارها گفت: ما هیچ فرصتی را برای شفاف سازی دیدگاه ها و هشدار نسبت به برخی اشتباهات محاسباتی از دست نمی دهیم. ما مصمم هستیم از منافع ملی خود از جمله از طریق دیپلماسی دفاع کنیم.

ناصر خانانی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه 31 خرداد در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: دیدگاه‌های روشن، اصولی و اعلامی درباره برجام و برجام داریم. در حالی که جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توان داخلی و گسترش روابط با همسایگان و کشورهای دوست، سیاست خنثی‌سازی تحریم‌ها را سرلوحه کار خود قرار داده است، اما هرگز روندهای دیپلماتیک را برای رفع تحریم‌های سرکوبگرانه متوقف نکرده است. و به این کار ادامه می دهد.

وی افزود: برهمین اساس تبادل پیام و رایزنی های دیپلماتیک با کشورهای مقابل در سطوح مختلف از طریق کشورهای واسطه و کشورهای دوست با روابط نزدیک با کشورهای مقابلمان ادامه دارد و ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید