تخریب حکومت؛ تنها راه اصلاح طلبان برای احیای آینده سیاسی/سیاسی نتیجه اصلاح طلبان حمایت از دولت روحانی است.

ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795070

این در حالی است که جریان اصلاحات به دلیل حمایت همه جانبه از دولت حسن روحانی که حمله به دولت سیزدهم و تخریب مجلس را تنها راهبرد احیای سیاسی خود می داند، همچنان در مظان اتهام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نامشخص بودن آینده سیاسی اصلاح طلبان پس از انتخابات ریاست جمهوری 1400 این روزها نشان می دهد که این جریان هنوز موفق به دستیابی به سازوکار مشخص و مشخصی برای احیای این جریان سیاسی نشده است.

هزینه های سنگین حمایت از دولت روحانی همچنان این موضوع را زیر سوال می برد تا جایی که تنها راه احیای این جریان از نظر سیاسی حمله و تخریب دولت سیزدهم است.

گزارش های غیررسمی از جلسات حزبی و تشکیلاتی حاکی از آن است که اصلاح طلبان در میانه راه با وجود مشکلات فراوانی که از دولت قبل به ارث رسیده، منتظر تضعیف دولت فعلی هستند تا از این فرصت برای حمله به دولت استفاده کنند. زندگی سیاسی خود را احیا کنید.

صادق جوادی حصار، سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره علت انفعال جریان اصلاحات پس از انتخابات صحبت کرد. نتیجه فقدان یک برنامه مشخص البته «آینده ای پر از عدم قطعیت» است.

وی تاکید کرد که اصلاح طلبان برای دستیابی به یک نتیجه مؤثر، آنها باید حداقل در دو حوزه داخلی و خارجی متحد شوند.

این سخنان سخنگوی حزب اعتماد ملی نشان می دهد که این جریان برنامه جدی برای احیای با روش های متعارف سیاسی ندارد و تنها راه حل آنها حمله به دولت فعلی است. این تخریب و بی اخلاقی سیاسی است.

حامیان دولت روحانی با هجوم موجی اجتماعی به دولت و مجلس سعی در ورود مجدد به جامعه در زمان مناسب دارند.

البته اصلاح طلبان از ابتدای دولت سیزدهم با استفاده از این راهبرد برنامه ریزی های مختلفی برای تحت الشعاع قرار دادن کار دولت انجام دادند.

از جمله اینکه آنها مدعی هستند خرید واکسن کراون در دولت قبل انجام شده و واکسن های خریداری شده را این دولت وارد کرده است یا در موضوع عضویت ایران در شانگهای مدعی هستند که عضویت در توافقنامه شانگهای در دولت روحانی پیگیری می شود. و حتی یک توافق سه جانبه معتقد بودند مبادله گاز برای کشور بی فایده است.

البته این استراتژی در زمینه مذاکرات نیز کاربرد دارد. اصلاح طلبان هم از دو جبهه به موضوع مذاکره حمله کردند که این دولت برجامی سوار بر اسب و رهبری مذاکرات است.

به نظر می رسد در آینده ای نزدیک هجمه های گسترده تری از سوی اصلاح طلبان و حامیان دولت قبل علیه دولت سیزدهم و مجلس یازدهم صورت گیرد تا زمینه بازگشت به عرصه سیاسی فراهم شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید