تناقض جدید اصلاح طلبان/ مشکلات دولت روحانی تقصیر «دولت قبل» بود اما مشکلات رئیس جمهور نه!

ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783181

علیرغم اینکه حسن روحانی حتی در سال های پایانی حکومت خود مشکلات دولت قبل را مقصر می دانست، اما امروز در مواجهه با مشکلات به جا مانده از دولتش، حامیان وی می گویند که دولت اصلی نباید مشکلات را مقصر بداند. دولت قبل!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمتر از چند ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم می گذرد و مشکلات کشور که در درجه اول معیشتی و اقتصادی است، یکی پس از دیگری توسط دولت سیزدهم رسیدگی می شود تا مردم به اصلاح قوه مجریه کشور امیدوار شوند.

رئیس جمهور همچنین هر هفته به یکی از استان های کشور سفر می کند تا با برنامه ریزی منسجم و مستمر، مشکلات مردم را از نزدیک ببیند و دغدغه های مردم را بشنود و در حالی که هنوز دولت شتر به طور کامل در کشور مستقر نشده است، مشکلات را از نزدیک بررسی کند. و در بسیاری از استان ها مدیران اجرایی دولت قبل باقی می مانند و تا استقرار کامل دولت در کشور از شش ماه تا یک سال طول می کشد.

این در حالی است که جریان سیاسی و رسانه ای اصلاح طلب با سوء استفاده از مشکلات معیشتی مردمی که از 8 سال گذشته به ارث رسیده است، دولت سیزدهم را تخریب کرده و وانمود می کند که مشکلات امروز کشور نتیجه دولت سیزدهم است. . ارائه ماهانه

آرماند در آخرین شماره خود به نقل از گلمعلی جعفرزاده، نماینده لیست امید مجلس دهم، نوشت: دولت به جای انتقاد از دولت قبل باید برای حل مشکلات برنامه عملی ارائه کند. “

اظهارات حامیان دولت روحانی در حالی است که حسن روحانی در دوره هشت ساله ریاست جمهوری خود در ایران نه تنها مشکلات کشور را در چهار سال اول دولت قبل مقصر می داند، بلکه دولت قبلی را مقصر دولت دوم خود می داند. ..

از ادعای تصاحب کشور با خزانه خالی تا کشاندن کشور به قعر دره توسط دولت قبل.

روحانی در سخنانی در پنجم خرداد 92 در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: ریشه همه مشکلات در حکمرانی و کارآمدی دولت است.

وی در 6 خرداد 92 در برنامه یک سیما ناکارآمدی دولت (دولت قبل از خود) را عامل اصلی مشکلات دانست و گفت: مشکل کجاست؟ عدم مشورت، بی ثباتی حاکمیت و خودشیفتگی از مشکلات دولت قبل بود. مردم خواهان حکمرانی مؤثر، ثبات، آرامش، قدرت آینده نگری هستند. دولت تدبیر و امید قادر به حل مشکلات است.

ادعای «خزانه خالی» اولین اقدام دولت روحانی برای متهم کردن بود.

به جز روحانی، اسحاق جهانگیری یکی از دولتمردانی بود که همواره به دنبال مقصر کاستی های دولت یازدهم و دوازدهم بود. او در یک نمونه در دی ماه 95 در سخنرانی خود در جمع منتقدان دولت گفت: «شما کشور را به قعر دره می برید و ما آن را چند پله از ته دره بالا برده ایم، اما هنوز در دره است. آمار تورم، رکود و درآمد سرانه در سال 91 به قدری بد بود که هر چقدر هم تلاش کنیم نمی توانیم کارشکنی های مردان را جبران کنیم.

بهزاد نبوی نیز در بیانیه ای اعلام کرد که مشکلات کنونی تقصیر دولت احمدی نژاد است.ببحران سیاسی عمدتاً از زمان آقای احمدی نژاد شروع شد که بقایای آن به دولت آقای روحانی رسید و به نظر من بسیاری از مشکلات دولت امروز آقای روحانی ناشی از تبعات ادامه این سیاست هاست.

در واقع رایج ترین جمله روحانی در هشت سال گذشته این بود که «تقصیر دولت قبل است». حتی وقتی از جهانگیری درباره فساد اقتصادی برادرش سوال شد، او گفت که فساد برادرش تقصیر دولت قبل است.

اکنون اما با بررسی عملکرد دولت روحانی و ناکارآمدی دولت تدبیر و امید، ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا کارشکنی های زمانه وی جبران شود.

این جنگ رسانه ای جریان سیاسی حامی دولت در حالی در کشور شکل گرفت که روحانی در دوره هشت ساله ریاست جمهوری خود بدترین هجمه ها را به دولت قبلی داشت تا از مسئولیت اقدامات خود در امان بماند و از مسئولیت فرار کند.

به نظر می رسد پروژه اصلاح طلبان و حامیان دولت قبل برای ناکارآمدی دولت سیزدهم کلید خورده و باید با سوار شدن بر موج مطالبات مردم، فشار بر دولت بیش از پیش تشدید شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید