اصلاح طلبان تکراری برای دولت ریاست جمهوری/ همان افکار نادرست دولت روحانی


ساعت: 18:42
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837881

اصلاح طلبان که در دو دولت قبلی با تمام ناکارآمدی دولت موفق شدند، اکنون برای سرپوش گذاشتن بر ضعف عملکردی دولتی که سال ها پشت سر آن بوده اند، سعی در سرنگونی دولت اصلی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سایت جهان نیوز نوشت: تا چند روز دیگر سابقه هدفمندی یارانه ها و توجیه ارز ترجیحی وارد فاز اجرایی می شود. مبالغ چند برابری یارانه ها نیز دو ماه است که به حساب مردم وارد شده است. در روزهای اخیر کاهش ارز ترجیحی آرد با افزایش قیمت ماکارونی و نان مرغوب همراه بوده است. برخی جریان های سیاسی با موج سواری خود سعی کرده اند از آن بهره برداری سیاسی کنند. تشدید اخبار گرانی نان و نگرانی مردم از افزایش قدرت مردم از جمله مواردی بود که برخی با اخبار جعلی مانند ساخت کارت یارانه نان جو علیه دولت را جعل کردند.

اگرچه اطلاع رسانی دقیق می توانست از ایجاد چنین فضایی جلوگیری کند، اما آنچه در این شرایط برای هر رسانه اخلاق مداری مهم بود، اطلاع رسانی دقیق و موشکافانه از واقعیت موضوع بود، اما برخی جریان ها سعی کرده اند این موضوع را به یک جنگ روانی کامل علیه دولت تبدیل کنند. من می چرخم.

اصلاح طلبان در این حوزه که فضا را برای جاسوسی علیه حکومت فراهم می کردند به دو دسته تقسیم شدند که هدف مشترکی را دنبال می کردند. جالب اینجاست که برخی اصلاح طلبان همچنان نسخه نادرست و ناکارآمد دولت روحانی را برای ریاست جمهوری تجویز می کنند و اصرار خاصی بر آن دارند.

در همین رابطه علی محمد نمازی یکی از اعضای شورای سیاسی حزب کارگزاران گفت: او یک خارجی است، تبادلات اقتصادی با دنیا را تضمین کنید. تأثیر این مشکلات بر اوضاع داخلی آشکار است. اگر بخواهند مشکلات را حل کنند کار سختی نیست. نیازی نیست به دنبال بنیانگذاران وضعیت موجود باشیم. بنیانگذاران کسانی هستند که نمی گذارند این مسائل حل شود».

داریوش گنبری، فعال اصلاح طلب نیز در روزنامه آرمان ملی نوشت: موضوع دیگر بحث FATF است که بر اساس آن می توانیم با جامعه جهانی روابط پولی داشته باشیم. اما به دلیل عدم پذیرش و تصویب FATF، باز هم نمی توانیم با خارج از کشور روابط پولی عادی داشته باشیم، حتی اگر تحریم هم بکنیم. نکته دیگر به حاکمیت دولت برمی گردد که تا زمانی که مسائل ساختاری، تحریم ها و FATF حل نشود، دلیلی برای تغییر دولت وجود ندارد و به طور کلی نمی توان به راحتی از بهبود وضعیت اقتصادی فعلی کشور صحبت کرد. کشور. رهبری نیاز به منابع دارد و در حالی که منابع وجود ندارد، صحبت از مدیریت فایده ای ندارد و به طور کلی فقط می توانیم شرایط اضطراری را مدیریت کنیم. همان چیزی که در دولت قبل دیدیم.

جالب اینجاست که اصلاح طلبان همه چالش های دولت قبل را به برجام و سپس به FATF معطوف کردند و اکنون با هر چالشی که بسیاری از کارشناسان معتقدند عواقب لرزه های بعدی دولت روحانی و عبور از مشکلات انباشته در هشت سال گذشته است. ، باورهای از دست رفته خود، تاریخ برجام و FATF را به خود یادآوری کنند تا به افکار عمومی بقبولانند که حرف آنها حقیقت دارد و مشکلات کشور ریشه خارجی دارد نه داخلی و هنوز باید در سبد برجام و خارجی تخم گذاشته شود. دستاورد دولت معنوی است.

در دولت دوم روحانی برای القای این معضل به مردم حتی از واردات واکسن خودداری کردند و سعی کردند این موضوع را در جامعه القا کنند اما در دولت اصلی با واردات واکسن و تزریق چندین واکسن. بیماری عروق کرونر قلب به قدری طولانی است که امروز تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس در کشور تک رقمی شده است و وزیر بهداشت به مردم توصیه می کند برای ادامه این موضوع امسال دوز دیگری از واکسن دریافت کنند. مهم این است که در دولت روحانی مردم درخواست واکسیناسیون کردند و حالا در دولت اصلی کارمندان کسانی هستند که مردم را به واکسینه شدن دعوت می کنند و این اتفاق ربطی به FATF نداشت.

رویکرد دوم اصلاح طلبان این است که دولت اصلی را مانند دولت قبلی ناکارآمد کنند. از سوی دیگر اصلاح طلبان سعی می کنند دولت را به شکلی ناامیدکننده در جامعه ناکارآمد جلوه دهند. اصلاح طلبان که در دو دولت قبلی با تمام ناکارآمدی دولت موفق شدند، اکنون برای سرپوش گذاشتن بر ضعف عملکردی دولتی که سال ها پشت سر آن بوده اند، سعی در سرنگونی دولت اصلی دارند.

نمونه آن را حمید رسایی فعال رسانه ای در توییتی بیان کرد. وی گفت: اشرف بروجردی، فعال اصلاح طلب با رئیس جمهور دیدار کرده و گفته است مردم گفتند اگر خدا بخواهد دولت قبل برمی گردد، اما رئیس جمهور پاسخ داد که مردم برای بازگشت هر دولتی بعد از انقلاب به جز دولت روحانی دعا می کنند. بروجردی خود در مصاحبه ای گفته است که «در جلسه فعالان سیاسی به رئیس جمهور گفتم آماری را که برای محبوبیت و مطلوبیت شما می دهند، باور نکنید». اما در پاسخ به این سوال که به دولت 20 روحانی چه نمره ای می دهید، گفت که من به دولت نمره 15 می دهم و مجری با تعجب در پاسخ به این پاسخ گفت به نظر من شما معلم خوبی هستید!

به هر حال اصلاحات تناقض آشکاری در حمایت و انتقاد از دولت ها دارد و با این حال دیگر در بین مردم شهرتی به عنوان منتقد ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید