گام جدی اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات مجلس احتمال ریاست جمهوری نبوی در جبهه اصلاحات همه جانبه

گام جدی اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات مجلس احتمال ریاست جمهوری نبوی در جبهه اصلاحات همه جانبه

8 ماه تا انتخابات مجلس باقی مانده است اما در حال حاضر خبری از تحرکات اولیه احزاب، تشکل ها و مراکز تصمیم گیری مرتبط با انتخابات نیست. هیچ یک از احزاب جلسه ای مرتبط با انتخابات مجلس برگزار نمی کنند و در جلسات مجازی در شبکه های اجتماعی نیز بحث انتخابات مطرح نمی شود. این در حالی است که همه متفق القول هستند که اگر قرار است نگاه جدیدی به ایران باشد، باید دوباره انتخابات پرشور برگزار شود.

این در حالی است که نه جریان اصلاحات، نه جریان اصولگرا و نه حتی اعتدال گرایان آن حرکت های تشکیلاتی که باید در ماه های منتهی به انتخابات داشته باشند را ندارند. با این وجود جریان اصلاحات در زمینه آمادگی برای حضور در انتخابات اندکی از سایر جریان های سیاسی جلوتر است. جبهه اصلاحات ایران برای دور جدید فعالیت خود اعضای واقعی خود را انتخاب کرده و تعدادی از اعضای جدید نسبت به قبل به جبهه راه یافته اند که پیش از این در رسانه ها گزارش شده بود که بهزاد نبوی، فخرالسادات محتشمی پور، محسن امین زاده. محمدرضا جلایی پور، عماد بهاور، بدرالسادات مفیدی، سیدحسن رسولی، معروف صمدی، اسماعیل گرامی مقدم، فاطمه سعیدی، محسن هاشمی، غلامرضا ظریفیان، محمد مقدم، آذر منصوری، محسن آرمین به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند. جبهه اصلاحات و از طرف دیگر اعضای قانونی جبهه که نمایندگان احزاب و احتمالاً دبیرکل احزاب اصلاحات هستند اعضای جبهه هستند و طبیعتاً فعالیت خود را در جبهه آغاز خواهند کرد.

انتخاب رهبر خط مقدم

در گذشته پس از شکست جبهه اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل عدم حضور نامزدها. بهزاد نبوی از ریاست این جبهه استعفا داد و برخی دیگر از اعضای اصیل جبهه مانند علوی الاصل نیز جبهه را ترک کردند. با وجود اینکه نبوی از جبهه اصلاحات استعفا داد، اما در هنگام معرفی اعضای واقعی جبهه، مجدداً نام وی به عنوان عضو واقعی مطرح شد که نشان می‌دهد استعفای پیرزن جبهه اصلاحات و استعفای او پذیرفته نشد، اما سخنان وی و احادیث تلاش برای حضور او در جبهه، درست است و پیامبر آماده است که دوباره در جبهه باشد. انتخاب رئیس جبهه با حضور پیامبر تقریبا قطعی است. محسن آرمین، فعال سیاسی و از اعضای جبهه اصلاحات ایران در گفت وگو با فارس، با اشاره به موضوعات مطرح شده در اولین جلسه اعضای جدید جبهه اصلاحات گفت: در این جلسه همه اعضا از آقای دکتر خواستند. نابوی رئیس جبهه اصلاحات خواهد شد. وی در پاسخ به اینکه در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر حضور ایشان یا آقایان هاشمی، رسولی و خانم منصوری برای رهبری جبهه اصلاحات مطرح شده است، افزود: چنین سوالی صحت ندارد و من کاندیدای ریاست جمهوری نیستم. جبهه اصلاحات.

چه کسی معاون رئیس جمهور و رئیس مجلس خواهد شد؟

صرف نظر از انتخاب رهبر جبهه اصلاحات، به نظر می رسد در جلسه بعدی این جبهه در روز سه شنبه هفته آینده، هیئت رئیسه که عموماً شامل رهبر، نایب رئیس و رئیس مجلس خواهد بود، در دستور کار قرار گیرد. . به سختی می توان حدس زد که بین محسن هاشمی و محسن آرمین و حتی امین زاده و آذر منصوری چه کسی معاون رئیس جمهور می شود. اما اگر محسن آرمین نامزد شود و با توجه به این که او فردی تئوریک، محبوب و دارای جایگاه ویژه ای در میان اصلاح طلبان است و در یکی از سازمان یافته ترین احزاب ایران یعنی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی سابق فعالیت می کرد، هر کسی در غیر این صورت دوست داشتم نایب رئیس جبهه اصلاحات باشم. البته نایب رئیس دبیرکل، آذر منصوری با توجه به اینکه ایشان یک بانوی سازمانی هستند و همواره دغدغه مسائل سیاسی و اجتماعی به ویژه مسائل زنان را داشته اند. ممکن است.از طرفی امین زاده و محسن هاشمی به دلیل سوابق خود می توانند نایب رئیس جبهه اصلاحات شوند. البته شانس آرمین برای معاونت ریاست جمهوری جبهه اصلاحات؛ بیشتر از.

سخنگوی جبهه کیست؟

از نامزدهایی که در نهایت ممکن است سخنگوی جبهه شوند، می توان به اسماعیل گرامی مقدم و رسولی اشاره کرد. حسن رسولی و گرامی مقدم در این زمینه رکورددار هستند. افرادی که به نظر می رسد با توجه به حضور در رسانه ها می توانند به خوبی به سوالات خبرنگاران و اهالی رسانه رسیدگی کنند. به نظر می رسد با راه اندازی رسمی جبهه اصلاحات شاهد تغییراتی در لایه های درونی جبهه یعنی. احزاب سیاسی به نظر می رسد که بهبود شرایط اقتصادی در کشور می تواند به یخ زدایی سریعتر این فضا کمک کند و عملکرد دولت تاکنون حاکی از آن است که فضای اقتصادی کشور در آستانه انتخابات بهتر نخواهد شد مگر اینکه کاری بزرگتر انجام شود، مثلاً در روزهایی که رقابت های انتخاباتی رسما آغاز شده است، سوت بازگشت به برجام باید به صدا درآمده و مشاهیر ملی باید در صحنه انتخابات حضور داشته باشند.

منبع: آرمان ملی

دیدگاهتان را بنویسید