سخنگوی کاخ سفید به دلیل دفاع از سیاست مهاجرتی بایدن مورد انتقاد قرار گرفت

این مقام دولت بایدن همچنین از جمهوری خواهان به دلیل اقدامات سیاسی آنها انتقاد کرد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: طرحی برای اصلاح مهاجرت وجود دارد که رئیس جمهور از روز اول ارائه کرده است. جمهوری خواهان باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانیم این مشکل را به روشی دو حزبی حل کنیم.

در همین حال، تعدادی از کاربران شبکه های اجتماعی آمریکایی از کارین ژان پیر به دلیل دفاع از کارنامه دولت بایدن در مرز با وجود هجوم مهاجران غیرقانونی به کشور انتقاد کردند.

جیک اشنایدر از اعضای کمیته ملی جمهوری خواه در توییتی نوشت: «این آشکارترین دروغی است که از این دولت رقت انگیز شنیده ام.

سایر کاربران عکس هایی را منتشر کردند که نشان می دهد گروهی از مهاجران غیرقانونی وارد آمریکا می شوند.

داده های گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده نشان می دهد که در سال مالی 2022، حدود 856 مهاجر هنگام عبور از مرز و ورود به خاک ایالات متحده جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا، نقض حقوق پناهندگان و مهاجران یکی از مهم ترین چالش های پیش روی آمریکا در حوزه حقوق بشر است که هر ساله مورد انتقاد نهادها و کشورهای حقوق بشری قرار می گیرد. رفتار خشونت آمیز با پناهجویان، سلب آزادی، رفتار غیرانسانی با آنها تنها بخش کوچکی از نقض حقوق پناهندگان و مهاجران توسط ایالات متحده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، از زمان روی کار آمدن جو بایدن، سیاست مهاجرتی وی برخلاف ادعای او بسیار ضعیف بوده است و هیچ چشم اندازی برای بهبود شرایط برای مهاجران در آمریکا وجود ندارد. بر اساس گزارش های گشت مرزی آمریکا، در دوره ریاست جمهوری دو دموکرات و دو جمهوری خواه، بیش از 8000 مهاجر در مرز جنوب غربی آمریکا جان خود را از دست داده اند.

یک آژانس سازمان ملل تخمین می زند که 650 مهاجر در سال 2021 در این منطقه مرزی جان خود را از دست خواهند داد. مرگ مهاجرانی که قصد عبور از مرز جنوب غربی ایالات متحده را داشتند بیش از دو دهه است که به یک رسوایی ملی تبدیل شده است. لازم به ذکر است که موضوع مهاجرت همواره متاثر از نژادپرستی و انگیزه های سیاسی بوده است. با این حال، سیاستمداران آمریکایی، از جمله در تگزاس، سابقه مهاجرت بر اساس برتری سفیدپوستان و بیگانه هراسی دارند.

سازمان حقوق بشر “اولین حقوق بشر” در گزارشی اعلام کرد که دولت بایدن ده ها هزار پناهجو را بر خلاف قوانین بین المللی و آمریکایی تنها چند هفته قبل از رسیدن تعداد زیادی از آنها به مرزهای جنوبی این کشور زندانی کرده است. در این گزارش آمده است که اداره مهاجرت و گمرک (ICE) به جای اینکه به آنها اجازه دهد با خانواده ها یا حامیان مالی خود در ایالات متحده زندگی کنند، ده ها هزار نفر را در زندان ها بازداشت کرده است. این گروه بازداشت پناهجویان را غیرانسانی و غیرضروری دانسته و آنها را به طور غیرضروری در معرض آسیب های شدید جسمی و روحی، بی توجهی پزشکی و تبعیض قرار داده است.

این گزارش با عنوان “من اینجا یک زندانی هستم: سیاست های دولت بایدن پناهجویان را حبس می کند” نشان می دهد که از زمان روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سال گذشته، پناهجویان به طور متوسط ​​3.7 ماه در بازداشتگاه ها نگهداری می شوند. بازداشت پناهجویان به طور کلی طبق قوانین بین المللی ممنوع است مگر در شرایط استثنایی. علاوه بر این، میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی بازداشت غیرقانونی، غیرضروری، نامتناسب یا خودسرانه را ممنوع می کند.

سازمان های حقوق بشر نیز استدلال می کنند که بازداشت پناهجویانی که مرتکب جرم نشده اند غیرقانونی است و حق آزادی آنها را نقض می کند. لازم به ذکر است که پناهجویان از کشورهای سیاه پوست به طور متوسط ​​27 درصد بیشتر از پناهجویان سایر کشورها زمان بازداشت را تجربه کردند.

علاوه بر موارد ذکر شده، دادگاه عالی ایالات متحده حکم داده است که جلسات وثیقه برای مهاجران زندانی در این کشور اعمال نمی شود، به این معنی که مقامات آمریکایی می توانند هزاران مهاجر را که پرونده آنها هنوز در جریان است آزاد کنند. آنها به طور نامحدود در زندان های فدرال نگهداری می شوند.

بر اساس این گزارش، دیوان عالی کشور همچنین حکم داد که دادگاه های فدرال اختیار لازم برای اعطای آزادی گروهی به زندانیان را ندارند، به عبارت دیگر اگر هر یک از زندانیان قصد اعتراض به این تصمیم را دارند، باید به صورت انفرادی اقدام کنند.

این در حالی است که مهاجرانی که در طول فرآیند درخواست مهاجرت خود بازداشت می شوند نمی توانند از مشاوره حقوقی بهره مند شوند. از سوی دیگر، این مهاجران متهم به ارتکاب جرمی هستند که اتفاق نیفتاده و از حق رسیدگی برای توجیه حبس خود محروم شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید