سخنگوی کاخ سفید: سیاست ما در قبال ایران تغییر نکرده است

سخنگوی کاخ سفید: سیاست ما در قبال ایران تغییر نکرده است

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره اخبار مذاکرات ایران و آمریکا به وقت محلی گفت: مهم است که کانال‌های گفتگو باز باشد… فقط تکرار می‌کنم، سیاست ما در قبال ایران تغییر نکرده است. “”ما در مورد آن بسیار واضح بوده ایم.”

وی با تکرار اتهامات مقامات غربی علیه سیاست‌های ایران در منطقه و همچنین برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، گفت: ما همچنان بر مهار رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران از طریق فشار، هماهنگی نزدیک با متحدانمان و کاهش تنش‌ها در منطقه متمرکز هستیم. ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: ما در مدیریت این پرونده در دو سال گذشته ثابت قدم بوده ایم. بنابراین، ما همواره فعالیت های غنی سازی ایران را به دقت رصد خواهیم کرد.»

ژان پیر همچنین بدون اشاره به اقدامات یکجانبه آمریکا و خروج ترامپ از برجام گفت: «آمریکا دیپلماسی را ترجیح می دهد». این چیزی است که از وزارت امور خارجه دیدید. این چیزی است که از رئیس جمهور (جو بایدن) می بینید. ما در هماهنگی کامل با شرکا و متحدان خود برای همه گزینه ها و موارد احتمالی آماده می شویم.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که کشورهای غربی از زمان آغاز این مذاکرات در وین، تلاش می کنند تهران را مجبور به پذیرش توافقی با ویژگی های مطلوب غرب کنند و ایران را مقصر می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید