سخنگوی کاخ سفید به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا شد

ساعت: 04:20
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780567

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز یکشنبه به ویروس کرونا مبتلا شده و آزمایشش مثبت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، یکی از سخنگویان کاخ سفید گفت که وی به ویروس کرونا مبتلا شده است.

بر اساس این گزارش، جن ساکی گفت که تست تاج او در روز یکشنبه مثبت بوده است. وی افزود: چهارشنبه گذشته پس از ابتلای یکی از اعضای خانواده به ویروس کرونا، با هماهنگی مقامات و تیم پزشکی کاخ سفید تصمیم گرفت که با رئیس جمهور آمریکا به خارج از کشور سفر نکند.

ساکی گفت: از آن زمان در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه قرنطینه بودم و آزمایش تاج من منفی است.

سخنگوی کاخ سفید افزود که از روز چهارشنبه هیچ تماس نزدیکی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا یا کارمندان ارشد کاخ سفید نداشته است.

ساکی گفت: «آخرین باری که رئیس جمهور را روز سه شنبه دیدم، در فضای باز، شش فوتی، با ماسک.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که علائم وی به دلیل واکسن کراون خفیف است و پس از 10 روز قرنطینه و منفی شدن آزمایش تاج، از خانه به کار خود ادامه خواهد داد و به سر کار بازخواهد گشت.

در همین حال، اولین وزیر خارجه سیاه پوست ایالات متحده و چهره برجسته حزب جمهوری خواه اخیراً 19 نفر را به دلیل عوارض ناشی از کووید 19 از دست داده است.

کالین پاول، سیاستمدار کهنه کار آمریکایی در سن 84 سالگی بر اثر بیماری عروق کرونر قلب درگذشت.

او اولین سیاه پوستی بود که به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شد و با حضور پررنگ در چندین دولت جمهوری خواه، نقش مهمی در شکل دادن به سیاست خارجی آمریکا در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم داشت.

او شصت و پنجمین وزیر امور خارجه ای بود که از 20 ژانویه 2001 تا 23 ژانویه 2005 با دولت جورج دبلیو بوش همکاری کرد.

پاول همچنین در ارتش ایالات متحده خدمت کرد و از سال 1987 تا 1989 به عنوان مشاور امنیت ملی و از سال 1989 تا 1993 به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش خدمت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید