سخنگوی کاخ سفید گفت گزینه های دیگری علیه ایران در حال بررسی است

ساعت: 06:50
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793744

سخنگوی کاخ سفید گفت که اگر دیپلماسی شکست بخورد، ایالات متحده در حال آماده سازی گزینه های دیگری برای ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده در حال آماده سازی گزینه های دیگری برای ایران در مذاکرات برای احیای توافق هسته ای در صورت شکست تلاش های دیپلماتیک برای حل این موضوع است.

سخنگوی کاخ سفید نیز در نشست خبری هفتگی روز دوشنبه خود گفت: به دلیل رویکرد و مشارکت ایران در آخرین دور مذاکرات، از تیم امنیت ملی خواسته ایم در صورت شکست دیپلماسی آماده باشند و شاهد موارد دیگر باشیم. گزینه ها.”

ساکی همچنین تاکید کرد که ایالات متحده به کار بر روی گزینه های دیگر از جمله مشارکت در رایزنی با شرکای خود در سراسر جهان ادامه خواهد داد.

با این حال، ساکی از ارائه جزئیات در مورد مراحل احتمالی احتمالی خود خودداری کرد و گفت: فکر نمی‌کنم اکنون چیزی برای توضیح در مورد مراحل و گزینه‌های بعدی داشته باشم.

اولین حضور تیم جدید ایران پای میز مذاکره در وین جمعه گذشته به پایان رسید. محفلی نفس گیر برای نمایندگان تهران که باید عزم و اراده خود را نشان می دادند. همچنین برای نمایندگان تروئیکا که فکر می کردند می توانند «پروژه» 6 دور قبلی مذاکرات را به عنوان «سند نهایی» دولت «سید ابراهیم رئیسی» تحمیل کنند.

بدین ترتیب نیمه اول این دور که از نهم آذرماه آغاز شد و به طور سنتی هفتمین حضور ایران و گروه 1+4 بر سر میز مذاکره در وین بود، با استناد به ادعاهای ژان ایو، وزیر امور خارجه فرانسه، به خنثی کردن تبلیغات رسانه ای غرب اختصاص داشت. لودریان طرف ایرانی را به “ژست مذاکره و عدم جدیت” متهم کرد. اما در دور هفتم مذاکرات هیچ پیشنهادی ارائه نشد و البته کار مشخصی از طرف اروپایی صورت نگرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید