کاخ سفید مدعی مسمومیت دختر دانش‌آموزان ایرانی شد: این اتفاقات غیر وجدانی است/ اگر این اتفاقات مربوط به ناآرامی‌های ایران است، باید بررسی شود

کاخ سفید مدعی مسمومیت دختر دانش‌آموزان ایرانی شد: این اتفاقات غیر وجدانی است/ اگر این اتفاقات مربوط به ناآرامی‌های ایران است، باید بررسی شود

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما از نزدیک وضعیت بسیار نگران کننده مسمومیت دختران دانش آموز در ایران را زیر نظر داریم. این اتفاقات بی معنی است.

سخنگوی کاخ سفید گفت واشنگتن نگران مسمومیت دختران دانش‌آموز ایرانی است و ادامه دخالت آمریکا در امور داخلی ایران را زیر نظر دارد.

به گزارش ایرنا، «کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: وضعیت بسیار نگران کننده مسمومیت دختران دانش آموز در ایران را از نزدیک رصد می کنیم. این اتفاقات بی معنی است.

وی در ادامه ادعاها گفت: اگر این حوادث مربوط به ناآرامی‌های ایران است، باید تحقیقات مستقل و معتبری در این زمینه انجام شود و پاسخ‌گویی صورت گیرد و این در حیطه وظایف حقیقت‌یابی مستقل سازمان ملل است. کمیسیون تحقیق کن

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: زنان و دختران در همه جا از حق اساسی برای تحصیل برخوردارند و بارها و بارها ثابت شده است که وقتی زنان و دختران آموزش ببینند، می توانند به اقتصاد کشور خود کمک کنند و این به نفع کل جامعه است. .

بنابراین او ادعا می کند که این احتمال وجود دارد که دختران در ایران فقط به دلیل تلاش برای تحصیل مسموم شوند، که شرم آور و غیرقابل قبول است، دلمان برای قربانیان و خانواده های آنها می سوزد. این اقدامات غیرقابل قبول و بد نیت است.

مداخله آمریکا در حالی صورت می گیرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در حاشیه کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری فرمودند: مسئولان باید با جدیت به معضل مسمومیت دانش آموزان رسیدگی کنند. این جنایت بزرگ و نابخشودنی است.

دیدگاهتان را بنویسید