کشف دومین دسته از اسناد طبقه بندی شده مربوط به بایدن در خارج از کاخ سفید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صبح پنج شنبه، رسانه های آمریکایی از کشف مجموعه دوم اسناد محرمانه مربوط به دوران معاون رئیس جمهور جو بایدن در خارج از کاخ سفید خبر دادند.

یک منبع آگاه به رسانه های آمریکایی گفت که حداقل یک بسته دیگر از اسناد طبقه بندی شده مربوط به بایدن در مکانی غیر از دفتر قدیمی وی در واشنگتن پیدا شده است که وی پس از پایان دولت باراک اوباما از آن استفاده می کرد.

به گزارش ان بی سی نیوز، از ماه نوامبر، از زمان کشف اسناد طبقه بندی شده در دفتر قدیمی بایدن، دستیاران او به دنبال اسناد محرمانه دیگری بودند که او ممکن است در مکان هایی که کار می کرد قرار داده باشد.

کاخ سفید یا وزارت دادگستری ایالات متحده هنوز به سوالات مربوط به انتشار دومین دسته از اسناد محرمانه مربوط به دوران معاونت رئیس جمهور بایدن پاسخی نداده اند.

روز سه‌شنبه، بایدن، در واکنش به اخبار مربوط به کشف اولین دسته از اسناد طبقه‌بندی شده، گفت از اینکه اسناد دولتی به دفتر سابقش در اتاق فکر برده شده و او کاملاً با تحقیقات در این زمینه همکاری می‌کند، متعجب است.

پیش از این فاش شده بود که اسناد طبقه بندی شده ای که در ماه نوامبر در یک اتاق فکر مرتبط با بایدن پیدا شد حاوی اطلاعاتی در مورد موضوعاتی مانند ایران، اوکراین و انگلیس بود. رسانه های آمریکایی گزارش دادند که در ماه نوامبر، 10 سند محرمانه مربوط به سال های 2013-2016 و دوران حضور وی در کاخ سفید به عنوان معاون رئیس جمهور در یکی از دفاتر خصوصی بایدن در یک اتاق فکر آمریکایی پیدا شد.

بایدن از اواسط سال 2017 تا آغاز مبارزات انتخاباتی خود در سال 2020 از فضای این مرکز استفاده کرد.ریچارد ساوبر، مشاور ویژه رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، گفت که کاخ سفید در روز گشایش این اسناد به آرشیو ملی اطلاع داده است. و صبح روز بعد مدارک در دسترس او بود.

به گفته ساوبر، وکلای بایدن این اسناد را زمانی کشف کردند که پرونده‌ها را در یک کابینت قفل شده برای پاکسازی فضای اداری در مرکز واشنگتن قرار دادند. وی افزود که کاخ سفید در این زمینه با وزارت دادگستری و آرشیو ملی همکاری می کند. (اطلاعات بیشتر)

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا که پیش از این به اقدام اف بی آی در ماجرای کشف اسناد محرمانه در ویلای خود در فلوریدا واکنش تندی نشان داده بود، در پستی در شبکه اجتماعی خود در واکنش به این کشف نوشت. اسنادی از مرکز مورد استفاده بایدن: «اف بی آی کی قرار است به خانه‌های متعدد جو بایدن، شاید حتی به کاخ سفید حمله کند؟ این اسناد قطعاً از طبقه بندی خارج نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید