ترامپ و اسناد طبقه بندی شده نگرانی کاخ سفید از احتمال افشای روش های جاسوسی آمریکا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مقامات کاخ سفید در محافل خصوصی نسبت به اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای انتقال مجموعه ای از اسناد محرمانه و فوق محرمانه به اقامتگاه خود در ایالت فلوریدا ابراز نگرانی کرده اند.

گزارش پایگاه خبری CNN نشان می دهد یکی از نگرانی های مقامات دولتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا، احتمال لو رفتن روش ها و منابع سازمان های جاسوسی آمریکاست.

این وب سایت در گزارشی اعلام کرد که با فاش شدن جزئیات بیشتر در مورد حمله اف بی آی به اقامتگاه دونالد ترامپ، مقامات دولت فعلی آمریکا نگران هستند که چه اطلاعاتی از رئیس جمهور سابق به اقامتگاه وی منتقل شده است و آیا این اطلاعات می تواند منبع و منبع باشد. روش های جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در خطر است یا نه.

یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به سی ان ان گفت: نگرانی های جدی وجود دارد.

یک منبع آگاه همچنین گفت: یکی دیگر از موضوعات مورد نگرانی مقامات اطلاعاتی ایالات متحده، اطلاعاتی است که ترامپ ممکن است حذف کرده باشد. در ماه های اخیر، نمایندگان جامعه اطلاعاتی ایالات متحده جلساتی را با وزارت دادگستری، کمیته های مربوطه کنگره و آرشیو ملی ایالات متحده در مورد اسناد حساسی که ممکن است ناپدید شده باشند، برگزار کرده اند.

مقامات کاخ سفید از اظهار نظر علنی در مورد این موضوع خودداری کردند و گفتند که وزارت دادگستری باید در مورد تحقیقات در مورد این پرونده اظهار نظر کند. مقامات آمریکایی گفتند که به جو بایدن در مورد این پرونده چیزی گفته نشده است و اطلاعات مربوط به آن تنها از طریق گزارش های رسانه ای به دفتر وی رسیده است.

چند روز پیش ماموران اف بی آی به عمارت ترامپ در فلوریدا یورش بردند و چندین جعبه مدارک را از او گرفتند. چند روز بعد رسانه های آمریکایی گزارش دادند که رئیس جمهور سابق آمریکا پس از خروج از کاخ سفید تعداد زیادی اسناد محرمانه از جمله اسناد مربوط به سلاح های هسته ای را به خانه خود برده است.

ترامپ با محکوم کردن اقدام اف‌بی‌آی، از وزارت دادگستری آمریکا خواست تا حکم بازرسی خانه‌اش را منتشر کند. وی همچنین درخواست بازگرداندن مدارک ضبط شده خود را داشت.

اقدام FBI همچنین واکنش خشمگینانه حامیان ترامپ و انتقاد شدید آنها از FBI و وزارت دادگستری را برانگیخت. حامیان ترامپ بر این باورند که این تحقیقات انگیزه سیاسی داشته است.

منابع خبری در روزهای اخیر از افزایش تهدیدها علیه مقامات FBI خبر داده اند. چند روز پیش مردی هنگام تلاش برای ورود به یکی از ساختمان های FBI مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید