افزایش احتمال بازگشت ترامپ به کاخ سفید در سال 2024 سه سناریو پس از نامزدی ترامپ

افزایش احتمال بازگشت ترامپ به کاخ سفید در سال 2024  سه سناریو پس از کاندیداتوری ترامپ

روز جدید : راه پیش رو برای جمهوری خواهان روشن و موفق به نظر می رسد. درس بزرگ از آخرین انتخابات فرمانداری این بود: ایالات متحده هنوز یک کشور راست میانه است و این یکی از مواردی است که دموکرات ها را تهدید می کند که نادیده گرفته می شوند و از پذیرش آن امتناع می کنند.

نشنال اینترست در مقاله ای درباره پیروزی های قابل توجه اخیر جمهوری خواهان در انتخابات فرمانداری آمریکا نوشت که این زنگ خطری برای دموکرات ها بود و نوشت: دموکرات ها از پیروزی های قبلی خود در انتخابات خرسند بودند. امسال آنها دوباره تلاش کردند تا با دونالد ترامپ رقابت کنند. او به حریف مورد علاقه آنها تبدیل شد. فقط او به دموکرات ها کمک کرد تا اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند و کاخ سفید و ریاست جمهوری را در دست بگیرند. با این حال، به نظر می رسد اخراج ترامپ از توییتر برای جمهوری خواهان یک موهبت بوده است.

بحث میان دموکرات ها بر سر برنامه های زیرساختی و هزینه های اجتماعی در کنگره به نفع جمهوری خواهان نیز بوده است. این واقعیت که جک سیاتارلی، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری در نیوجرسی پیشتاز است و فیل مورفی فرماندار دموکرات پشت سر او قرار دارد، برای دموکرات ها حتی از پیروزی گلن یانکین در انتخابات فرمانداری ویرجینیا نگران کننده تر است. سیاتارلی روی مدارس، مالیات و اقتصاد کار می کند. همین دستور کار در ویرجینیا کار کرد.

تلاش دموکرات ها برای نشان دادن یانکی ها در ویرجینیا به عنوان گرگی در لباس گوسفند و شخصیتی تحت رهبری ترامپ شکست خورد. یانکین کمپین موثری را اداره می کند و از ترامپ فاصله می گیرد. علیرغم اینکه جمهوری خواهان برنده واقعی انتخابات ریاست جمهوری گذشته بودند، مشخص نیست که آیا ترامپ عاملی تأثیرگذار در این مسیر بوده است یا خیر. یانکین نشان داده است که چهره هایی مشابه ترامپ، اما معتدل تر از او، می توانند موفق شوند. یانکی یک شبه به عنوان یک نامزد معتبر برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2024 ظاهر می شود. «بر خلاف سیاستمداران سرسخت با تجربه سناتور مارکو روبیو یا مایک پمپئو، یانکی ها یک سیاستمدار حرفه ای نیستند.

“نقد نظریه نژادی و تدریس آن در مدارس دولتی به نیرویی برای یانکی ها تبدیل شده است. برای طرفداران این نظریه که شامل دموکرات ها می شود، این چارچوب مهمی برای درک نقشی است که نژادپرستی سیستماتیک در ترویج تبعیض و محدودیت ایفا می کند.” برای اپوزیسیون، که شامل یانکی‌ها و جمهوری‌خواهان می‌شود، این یک تئوری توطئه است که هدف آن گمراه‌کردن ایدئولوژیک جوانان آمریکایی و بیگانه کردن آنها و تاریخشان است.

راه پیش رو برای جمهوریخواهان روشن است. تمرکز آنها بر جنگ فرهنگی علیه چپ در آمریکا و فرهنگ چپ، به ویژه نظریه انتقادی نژاد خواهد بود. آنها در این نبرد شجاع تر خواهند بود و دموکرات ها اکنون در حالت دفاعی هستند. بهترین دفاع اغلب یک حمله خوب است. اینکه آیا بایدن آن را بپذیرد یا قادر به انجام آن باشد، سوالی است که بی پاسخ مانده است. سرنوشت او با مانور فعلی او در کنگره تعیین خواهد شد. اگر دموکرات ها نتوانند لایحه بازسازی زیرساخت ها را تصویب کنند، چه رسد به برنامه های اجتماعی بیشتر، در ماه های آینده با حملات بیشتری نسبت به پیروزی اخیر جمهوری خواهان مواجه خواهند شد.

نیوزویک در مقاله ای با هشدار درباره پیامدهای کاندیداتوری احتمالی ترامپ برای انتخابات 2024 می نویسد: ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 مجددا نامزد خواهد شد، این امر به احتمال زیاد کشور ما را به لبه پرتگاه خواهد رساند. ایالات متحده بزرگترین بحران سیاسی خود از زمان جنگ داخلی را پشت سر می گذارد. طی سه تا چهار سال آینده، امکان خشونت توده‌ای، کاهش قدرت فدرال فدرال و تقسیم کشور به قرمزهای متخاصم (جمهوری‌خواهان) و آبی‌ها (دموکرات‌ها) وجود دارد. این توصیف اغراق آمیز از وضعیت ایالات متحده نیست.»

سه نتیجه احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ببینید؛ شاید در این زمان شما نیز موافق باشید که زمان وحشت فرا رسیده است. یکی از نتایج احتمالی این است که ترامپ در انتخابات سال 2024 شرکت کند و شکست بخورد. سپس باید دید واکنش جمهوری خواهان چه خواهد بود. ما قیام ترامپ طرفدار کنگره در سال گذشته را به یاد داریم. اکثریت جمهوری خواهان هنوز پیروزی بایدن در انتخابات را نپذیرفته اند، علی رغم اعلام اینکه پیروزی بایدن توسط مایک پنس، معاون رئیس جمهور ترامپ پذیرفته خواهد شد.

اکنون، با فرض برنده شدن کامالا هریس، معاون بایدن، نامزدی دموکرات ها، پاسخ جمهوری خواهان چه خواهد بود؟ گزینه دوم پیروزی ترامپ است که بسیار ناخوشایند خواهد بود. در این سناریو، آرا نزدیک خواهد بود. در سال 2022، بایدن 52.3 درصد آرا را به دست آورد، اگر او 52 درصد را کسب می کرد، شکست می خورد. کارشناسان معتقدند در صورت پیروزی ترامپ، شاهد افزایش خطر نابودی دموکراسی آمریکایی خواهیم بود.

سومین و خطرناک‌ترین سناریو، اما، پیروزی غیرقانونی ترامپ با استفاده از قدرت و اهرم‌های جدیدی است که جمهوری‌خواهان برای خنثی کردن نتایج استفاده کرده‌اند. اهرم، از جمله اعلام برنده انتخابات توسط نمایندگان مجلس. این وضعیت هریس را در موقعیت ناامیدکننده ای قرار می دهد یا انتخابات دزدیده شده در آمریکا و بازگشت غم انگیز ترامپ را تایید می کند یا سعی در لغو آن دارد. سپس میلیون ها نفر برای اعتراض به کودتای ترامپ یا هریس به خیابان ها خواهند آمد. جمهوری خواهان 24 قانون جدید ایالات متحده را برای مداخله پس از انتخابات بعدی تصویب کردند. این یک تهدید واقعی است. هر سه نتیجه احتمالی انتخابات 2024 احتمال خشونت و نابودی سیستم حکومتی آمریکا را افزایش خواهد داد. دموکرات ها احتمالا اکثریت کنگره را در انتخابات آتی از دست خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید