ترامپ نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا اعلام کرد

ترامپ گفت: پیروز خواهیم شد زیرا با تمام قدرت می جنگیم و جو بایدن دیگر نمی تواند چهره کشور ما باشد.

وی افزود: به شما اطمینان می دهم که او (بایدن) در انتخابات 2024 موفق نخواهد شد، این بار با رای بیشتر پیروز خواهیم شد.

ترامپ با بیان اینکه دموکرات ها به تسلط دولت و ما به آزادی اعتقاد دارند، اعلام کرد: ما بزرگترین اقتصاد را می سازیم.

نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در 8 نوامبر 2022 (17 نوامبر 1401) اختلاف نظر در حزب جمهوری خواه را برجسته کرد و حواشی آن باعث شد تا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و جنجالی این کشور تلاش کند. اعلام نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024، در خطر است.

وب سایت روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داد اگرچه رئیس جمهور سابق آمریکا به افزایش محبوبیت ران دیسانتیس، فرماندار فعلی ایالت فلوریدا کمک کرده و با رشد در صحنه سیاسی اعتماد مردم را جلب کرده است. دست او به یک رقیب جدی تبدیل شده است.برای نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2024 تغییر کرده است.

در انتخابات 2022، ترامپ از نامزدهایی حمایت کرد که مدعی بودند در انتخابات 2020 به ضرر او تقلب شده است. اما این ادعا باعث شد رای دهندگان از ترس تکرار آشفتگی سیاسی دوران ترامپ به نامزدهای رقیب رای دهند و بسیاری از تاییدات ترامپ شکست خوردند. این موضوع به اختلافات در حزب جمهوری خواه دامن زده و شکاف عمیقی را بین هسته اصلی حزب و حامیان ترامپ ایجاد کرده است.

اکنون که در حزب جمهوری خواه اختلاف نظر وجود دارد و نیاز به تغییر وجود دارد، برخی خواستار تغییر از ترامپ و اقبال به رون دیسانتیس شده اند. این سیاستمدار 44 ساله نه تنها توانست دوباره در انتخابات بسیار رقابتی فلوریدا پیروز شود، بلکه حاشیه پیروزی خود را به حدود 20 درصد افزایش داد.

شبکه آمریکایی فاکس نیوز نزدیک به جمهوری خواهان نیز در گزارشی اعلام کرد: بزرگترین برنده انتخابات میان دوره ای بدون شک «ران دیسانتیس» فرماندار فلوریدا است و بازنده بزرگ این انتخابات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکاست. ایالات متحده، که نامزدهای منتخب آن حتی در برخی از انتخابات شکست خوردند. رقبای دموکرات آسیب پذیر خود را شکست دهید.

این موضوع تا حدی اختلافات درون حزبی ایجاد کرده است که در کنگره آمریکا درباره انتخاب رهبری جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان و سنا تردیدهایی وجود دارد. کوین مک کارتی، انتخاب رهبری حزب در مجلس نمایندگان، توسط برخی از اعضای محافظه‌کار حزب آزادی به چالش کشیده شد.

پیش از این، مایک پنس، معاون ترامپ در دوران ریاست جمهوری وی، در پاسخ به احتمال نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری در سال 2024، گفته بود که گزینه های بهتری نسبت به ترامپ وجود دارد.

به گزارش مجله نیوزویک، مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه ای با شبکه ای بی سی نیوز گفت که فکر می کند گزینه های بهتری نسبت به دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آینده وجود دارد.

پنس در مورد دیدگاه خود در مورد شورش در کنگره در 6 ژانویه 2021 صحبت کرد و به کتاب خود با عنوان “خدا کمکم کن” که قرار است روز سه شنبه منتشر شود، اشاره کرد. گفته می شود انتشار این کتاب همزمان با اعلام ترامپ در اقامتگاهش مبنی بر ورود به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 است.

پنس در آن مصاحبه به سوالی درباره اینکه آیا فکر می کند دونالد ترامپ باید دوباره رئیس جمهور شود یا خیر، پاسخ داد. یا نه، او پاسخ داد: به نظر من این به مردم آمریکا بستگی دارد. اما به نظر من انتخاب بهتری وجود دارد.

در همین حال، لیز چنی جمهوری خواه، عضو کمیته تحقیق از 6 ژانویه و یکی از مخالفان ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، ابراز اطمینان کرد که ترامپ دیگر هرگز رئیس جمهور نخواهد شد.

چنی در نشست جهانی زنان به میزبانی واشنگتن پست با اشاره به انتخابات میان‌دوره‌ای اخیر کنگره آمریکا گفت: این انتخابات فرصتی بود تا اطمینان حاصل کنیم که حق رای‌ها و رای‌دهندگان بسیاری از رقابت‌ها در این انتخابات را به دست نمی‌آوریم. آنها این کار را کردند.

این عضو کمیسیون بررسی حمله 6 ژانویه حامیان ترامپ به کنگره آمریکا افزود: دخالت ترامپ در اغتشاشات 15 دی نشان می دهد که وی صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد.

وی تصریح کرد: شکی نیست که او (ترامپ) صلاحیت تصدی پست ریاست جمهوری را ندارد و من مطمئن هستم که دیگر هرگز رئیس جمهور ایالات متحده نخواهد شد.

لیز چنی دختر معاون سابق رئیس جمهور جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور آمریکا و یکی از 10 نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا بود که سال گذشته به استیضاح ترامپ رای دادند.

انشعاب در حزب جمهوری خواه ناشی از نفوذ ترامپ در میان محافظه کاران، آینده آنها را بحث برانگیز خواهد کرد. اعضای این حزب به وضوح متقاعد شده اند که ترامپ به وجهه حزب آنها آسیب می رساند. این عامل ممکن است آنها را به رد ترامپ سوق دهد، اما مشخص نیست که آیا آنها شجاعت این کار را خواهند داشت یا خیر.

از سوی دیگر هیچ نشانه ای مبنی بر عقب نشینی ترامپ دیده نمی شود و اظهارات وی علیه دیسانتیس حاکی از آن است که او سکوت نخواهد کرد. بسیاری از جمهوری خواهان معتقدند که بسیاری از مردم هنوز او را چهره حزب جمهوری خواه می دانند.

در بحبوحه وظایف سنا، و با توجه به اینکه ترامپ تلویحاً قول داده است که تا 15 نوامبر (24 نوامبر) به طور رسمی برای نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2024 داوطلب شود، برخی از جمهوری خواهان او را برای اتخاذ این تصمیم تحت فشار قرار داده اند. و صبر کنید تا کرسی سنای جورجیا مشخص شود.

انتخابات میان دوره ای اخیر کنگره آمریکا نشان داد که حتی زمانی که خود ترامپ در انتخابات حضور ندارد، آمریکایی ها از نامزدهای ترامپیستی که عمیقاً در تئوری توطئه تقلب در انتخابات و تضعیف دموکراسی غوطه ور هستند، طرفداری نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید