ثبت نام بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا


ساعت: 23:10
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893967

رسانه های غربی گزارش دادند که جو بایدن مدارک ثبت نام رسمی خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا در کمیسیون انتخابات فدرال این کشور ثبت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های غربی به سند منتشر شده توسط وب سایت کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا استناد کردند که نشان می دهد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دوباره به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا در این کمیسیون ثبت نام کرده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در صفحه مربوط به نامزدی جو بایدن برای انتخاب مجدد ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 که امروز سه شنبه ثبت و منتشر شد، عبارت «بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری» در بخش اطلاع رسانی «کمیته اصلی» آمده است. ستاد انتخاباتی جوزف آر. بایدن جونیور و کامالا هریس.”

به گزارش ایندیپندنت، خبر نامزدی مجدد جو بایدن برای ریاست جمهوری در حالی منتشر شد که او قرار بود روز پنجشنبه در فیلادلفیا یک سخنرانی مهم در ایالت ملی را ایراد کند و برای آن سخنرانی آماده می شد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، بایدن در اطراف بنای یادبود «پارک ملی تاریخی استقلال» در فیلادلفیا با موضوع «ادامه نبرد برای روح ملت» سخنرانی خواهد کرد.

همانطور که ایندیپندنت نوشت، موضوع این سخنرانی بایدن یادآور عنوانی است که او برای کمپین انتخاباتی 2020 خود استفاده کرد و این کمپین انتخاباتی و نبرد خود با دونالد ترامپ در این انتخابات را با عنوان «نبرد برای روح آمریکا» معرفی کرد.

طبق قوانین انتخاباتی ایالات متحده، نامزدهای حزب در آن کشور ابتدا باید در رقابت درون حزبی هر یک از احزاب شرکت کنند و با دیگر چهره هایی که به عنوان نامزدهای داخلی حزب در آن حزب معرفی شده اند، اما معمولاً یک رئیس جمهور، رقابت کنند. رئیس جمهور روی احتمال تقریباً قطعی کار می کند که نامزد اولیه حزبش به دوره بعدی ریاست جمهوری خود راه یابد.

در ماه‌های اخیر، کاخ سفید و خود بایدن بارها بر قطعیت قصد او برای معرفی مجدد او برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 توسط حزب دمکرات تاکید کرده‌اند، اما مسائل مختلفی مانند کاهش محبوبیت وی در نظرسنجی‌ها، گاف‌های متعدد و حرکات عجیب او در موقعیت های مختلف نشان داده است و نگرانی در مورد کهولت سن باعث اختلاف نظر در حزب دمکرات در مورد نامزدی مجدد او برای ریاست جمهوری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید