حمایت هیلاری کلینتون از بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2024

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه پرسید که آیا از بایدن حمایت می کند؟ وی گفت: البته از رئیس جمهور فعلی آمریکا حمایت خواهم کرد. جو بایدن در رای مردم به پیروزی بزرگی بر دونالد ترامپ دست یافت. این پیروزی بسیار قابل توجه است.

حمایت کلینتون از بایدن در حالی صورت می گیرد که گمانه زنی های زیادی در مورد نامزدی دوباره برای بایدن، که مسن ترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا است و در عین حال محبوبیت او به شدت کاهش یافته است، صورت می گیرد.

بایدن هنوز به طور رسمی نامزدی خود را اعلام نکرده است، اگرچه او و مقامات کاخ سفید گفته اند که قصد دارد دوباره نامزد شود.

کلینتون به نوبه خود قاطعانه احتمال حضور در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد.

او در مصاحبه ای با NBC در ماه مارس در پاسخ به سوالی در مورد انتخاب مجدد خود گفت: خیر.

کلینتون افزود، اما من مطمئناً در حمایت از زنان و سایر نامزدهایی که معتقدم باید دوباره انتخاب شوند، فعال خواهم بود.

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا قصد دارد به زودی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 اعلام کند تا توجهات را از جلسات استماع کمیته قضایی 6 ژانویه در مورد حمله به کنگره منحرف کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از نیویورک تایمز، در حالی که بسیاری از جمهوری خواهان از ورود ترامپ به رقابت های انتخاباتی استقبال کردند، اقدام او همچنین به بحث های جاری در مورد اینکه آیا رئیس جمهور سابق بهترین امید حزب برای بازگشت به کاخ سفید است یا خیر می افزاید. خوب، او اضافه می کند.

حزب جمهوری خواه همچنین در مورد اینکه آیا نامزدی ترامپ تمرکز را از انتخابات میان دوره ای کنگره منحرف می کند و حتی تهدیدی مستقیم برای دموکراسی خواهد بود یا خیر، اختلاف نظر دارد.

در همین حال وقایع در آمریکا باعث شده است که ترامپ خود را به عنوان رهبر آن حزب معرفی کند و کانون توجه رقبای احتمالی خود را بدزدد.

هنوز زمان دقیق اعلام رسمی نامزدی ترامپ مشخص نیست، اما او اخیرا با تعجب برخی از مشاورانش اعلام کرد که می تواند بدون اطلاع قبلی در شبکه های اجتماعی نامزدی خود را به کارکنانش اعلام کند.

حضور ترامپ به عنوان یک نامزد فعال در مبارزات انتخاباتی، تبدیل انتخابات میان دوره ای کنگره به رفراندوم رئیس جمهور سابق را برای دموکرات ها آسان تر می کند.

این در حالی است که تیم رئیس جمهور سابق ایالات متحده نظرات متفاوتی در مورد اینکه آیا او اصلاً باید برای انتخابات مجدد شرکت کند یا خیر، متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید