ترامپ از هیلاری کلینتون شکایت کرد


زمان: 02:13
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817534

رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2016 از رقیب خود به دلیل متهم کردن وی به توطئه با روسیه شکایت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، علیه هیلاری کلینتون، کمیته ملی حزب دمکرات و اشخاص حقیقی و حقوقی دخیل در تحقیقات درباره مشارکت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 شکایت کرده است.

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 در برابر هیلاری کلینتون پیروز شد، اما شش سال بعد در شکایتی 108 صفحه ای به «اخاذی» و «توطئه برای نشر اکاذیب» متهم شد.

پس از انتخابات ریاست جمهوری 2020، ترامپ و دستیارانش نیز به دلیل تقلب و تخلف در انتخابات ریاست جمهوری شکایت کردند، اما هیچ یک از این شکایات حل نشد.

کیفرخواست جدید همچنین چهار افسر AFB، جیمز کومی، اندرو مک کیب، پیتر استروزوک و لیزا پیج را متهم می کند. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، از جمله افرادی است که در فهرست قرار گرفته است.

روسیه حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2016 به نفع ترامپ را رد کرده است، اما جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در گزارشی می گوید که روسیه تلاش هایی برای انجام این کار انجام داده است، اگرچه این امر بر نتیجه انتخابات تأثیری نداشته است.

رابرت مولر که به عنوان قاضی ویژه برای بررسی این پرونده منصوب شده بود، در آخرین گزارش خود توافق محرمانه روسیه و ترامپ را تایید نکرد، اما 10 مورد از موانع ترامپ را بر سر راه عدالت برشمرد.

مولر که گفته است ترامپ را از این اتهامات تبرئه نخواهد کرد، در گزارش خود به ارتباط بین دستیاران ترامپ و مسکو اشاره می کند.

ترامپ در شکایت جدید خود مدعی شده است که در آستانه انتخابات 2016، هیلاری کلینتون و همدستانش “توهینی به دموکراسی آمریکایی” طراحی کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید