ماجرای دست دادن محافظ خاتمی با بیل کلینتون/ هاجریان: پشت پرده پنهان شدیم تا دست ندهیم

ماجرای دست دادن محافظ خاتمی با بیل کلینتون/ هاجریان: پشت پرده پنهان شدیم تا دست ندهیم

روز جدید :تاریخ ایرانی: سعید حجاریان خاطره ای از نحوه از دست دادن محافظ خاتمی با بیل کلینتون رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۳۷۷ بازگو کرد.

وی به خبرگزاری تسنیم گفت: اولین سفر خاتمی به نیویورک بود. من مشاور او بودم و او را تا نیویورک همراهی کردم. من، ابطحی و آقای رضا خاتمی بودیم. ظریف و مفید بود. اما نماینده ایران در آن زمان در سازمان ملل، آقای نژاد حسینیان (محمد هادی) بود. وزیر امور خارجه آقای کمال حرازی بود.

ما سه نفر (آقایان سعید حجاریان، ابطحی و رضا خاتمی) در راهروی کنار شورای امنیت قدم می زدیم. یک بار دیدیم کلینتون با محافظش می آید. خاتمی (محمد) هم به ما گفت که هیچ جا با آنها ملاقات نکنید. بالاخره مجبور شدیم دست بدهیم. به ما گفتند این کار را نکنیم. کلینتون و محافظانش را دیدیم که آمدند، بنابراین فکر کردیم که چه کنیم. (خنده) این واقعا تصادفی بود. ساعت 15:00 بود و واقعا بعید بود که کلینتون بیاید.

خلاصه دیدیم چاره ای نداریم پریدیم داخل سالن اندونزی و پشت پرده ها پنهان شدیم. (خنده) آمدند و رفتند. مدام می ترسیدیم که امنیتش متوجه شود و بگوید که برای کشتن کلینتون آمده اند! و بگذارید این اولین نبرد باشد.

یک محافظ برای آقای خاتمی بود که بیرون ماند و نتوانست داخل شود و کلینتون با او دست داد و رفت. منظورم این است که اقدام اخیر ظریف واقعا تصادفی بود. قرار نبود اوباما در آن زمان بیاید. زمان صحبتش تمام شد و بلافاصله آمد.

دیدگاهتان را بنویسید