دادگستری آمریکا: ترامپ اسناد “فوق محرمانه” را در خانه خود پنهان کرده بود/ 11 سند محرمانه از اقامتگاه ترامپ کشف و ضبط شد.

دادگستری آمریکا: ترامپ اسناد “فوق محرمانه” را در خانه خود پنهان کرده بود/ 11 سند محرمانه از اقامتگاه ترامپ کشف و ضبط شد.

روز جدید : وزارت دادگستری ایالات متحده حکم تفتیش منزل شخصی دونالد ترامپ را از قاضی فلوریدا صادر کرد. بر این اساس رئیس جمهور سابق آمریکا متهم به اختفاء و نگهداری اسناد فوق محرمانه در منزل خود است.

دونالد ترامپ به ظن نقض قانون جاسوسی توسط سیستم قضایی ایالات متحده تحت تعقیب است.

به گزارش آسوشیتدپرس، ماموران اف بی آی در جریان بازرسی از املاک مار آ لاگو، اموال شخصی ترامپ در ایالت فلوریدا، اسنادی با مهر فوق محرمانه پیدا کردند. بر اساس گزارش قاضی تحقیق، در این عملیات مجموعا 11 سند و مدرک محرمانه کشف و ضبط شد.

برخی از این اسناد به عنوان “اطلاعات حساس جداگانه” طبقه بندی می شوند. داده هایی که افشای آنها می تواند “منافع ملی” ایالات متحده را تهدید کند.

ماموران FBI در حال بررسی موارد نقض احتمالی سه قانون فدرال ایالات متحده با حکم قضایی بودند. مهمترین جرمی که ترامپ به آن متهم شده است، نقض ممنوعیت های قانون جاسوسی است.

ماموران FBI دوشنبه گذشته در حالی که رئیس جمهور سابق در برج ترامپ در نیویورک اقامت داشت، به خانه فلوریدا یورش بردند و آن را تفتیش کردند. دونالد ترامپ و همکاران جمهوریخواهش این تحقیقات را یک “کار سیاسی” خواندند و دموکرات ها را تلاشی برای جلوگیری از مشارکت رئیس جمهور سابق در انتخابات آینده توصیف کردند. دولت دموکرات جو بایدن این اتهام را رد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید