تکمیل بررسی وزارت دادگستری ایالات متحده بر اسناد بازیابی شده از اقامتگاه ترامپ

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دادستانی در ایالات متحده در یک پرونده قضایی روز دوشنبه فاش کرد که وزارت دادگستری یک بازنگری اولیه از اسناد ضبط شده از اقامتگاه مار لاگوی دونالد ترامپ در فلوریدا برای تعیین اینکه آیا این اسناد مشمول قانون امتیازات وکیل-مشتری است یا خیر، انجام داده است. /مشتریان تمام شده اند.

این اسناد در اوایل ماه جاری در جریان یورش اف‌بی‌آی به اقامتگاه مار-لاگو کشف و ضبط شد و بعداً گزارش شد که شامل چندین سند طبقه‌بندی شده به عنوان “فوق سری” است.

به گزارش فایننشال تایمز، مقامات اسنادی را که در جریان یورش 8 اوت به اقامتگاه مار لاگو ضبط شده بود، بررسی کرده اند تا ببینند که آیا هیچ یک از آنها تحت قانون امتیاز وکیل-موکل است یا خیر.

چند روز پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از دادگاه کشورش خواست تا یک نهاد مستقل ویژه تعیین کند تا مشخص شود کدام یک از این اسناد ضبط شده از نظر قانونی خوانا هستند و می توانند در هر اقدامی علیه او مورد استفاده قرار گیرند.

اما حتی اگر آیلین کانن قاضی ایالت فلوریدا این کار را انجام دهد، همانطور که او اعلام کرده است که مایل است انجام دهد، طبق یک پرونده دولتی در روز دوشنبه، برای جلوگیری از اجازه وزارت دادگستری برای خواندن کل سند، خیلی دیر است. .

وزارت دادگستری آمریکا در سند مذکور اعلام کرد: «تیم بررسی پرونده امتیاز وکیل-موکل مجموعه محدودی از اسناد را شناسایی کرده است که به طور بالقوه حاوی اطلاعات مشمول امتیاز وکیل-موکل است و بررسی این اسناد را تکمیل کرده است. و روند رسیدگی به اختلافات احتمالی ناشی از آن مزیت، در صورت وجود، را دنبال می کند.”

این سند تأیید می کند که دفتر اپریل هاینز، مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده، در حال انجام تحقیقات امنیتی در مورد این اسناد است تا مشخص کند که آیا آنها تهدیدی بالقوه برای امنیت ملی ایالات متحده هستند یا خیر.

هاینز چند روز پیش نامه ای به رهبران کنگره آمریکا نوشت تا آنها را در جریان تحقیقات قرار دهد. این سند آخرین مورد در نبرد حقوقی جاری بین دولت آمریکا و ترامپ بر سر اسناد یافت شده در اقامتگاه مار لاگو است.

ماموران اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده، FBI، در 8 آگوست عملیات جستجو در این ملک ترامپ را به عنوان بخشی از تحقیقاتی که قبلاً فاش نشده بود، انجام دادند و خود ترامپ و بقیه جهان را شگفت زده کردند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش‌تر به دلیل نقشش در حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در سال گذشته تحت بازجویی کمیته‌ای در کنگره آمریکا بود.

دیدگاهتان را بنویسید