دادگاه با درخواست ترامپ مبنی بر تاخیر در بررسی اسناد ضبط شده موافقت کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از حملات لفظی متعدد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به اف بی آی به دلیل تفتیش ویلای وی و درخواست از دادگاه برای تاخیر در بررسی اسناد محرمانه ضبط شده، اکنون گفته می شود که یک قاضی آمریکایی با این درخواست موافقت کرده است.

رسانه های آمریکایی عصر دوشنبه گزارش دادند که یک قاضی فدرال درخواست ترامپ را برای تعیین یک بازرس ویژه برای بررسی اسناد کشف شده در املاک مار لاگو در فلوریدا پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این تصمیم دادگاه می تواند منجر به تاخیر در تحقیقات اف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا درباره اسناد محرمانه کشف شده در ویلای ترامپ و دلیل نگهداری آنها پس از خروج از کاخ سفید شود.

آیلین کانن، قاضی دادگاه فدرال در وست پالم بیچ فلوریدا، دوشنبه شب با درخواست ترامپ برای تعیین یک وکیل ویژه برای این پرونده موافقت کرد و گفت که این وظیفه این شخص است که برخی از امتیازات قانونی مربوط به این اسناد را بررسی کند.

بر اساس این گزارش، کانن همچنین به وزارت دادگستری آمریکا دستور داد تا بررسی اسنادی را که در جریان تحقیقات جنایی ویلای ترامپ ضبط شده است، متوقف کند.

با این حال، بر اساس گزارش رویترز، کانن گفت که به مقامات اطلاعاتی ایالات متحده اجازه می دهد تا به بررسی محرمانه اسناد و همچنین ارزیابی خطر امنیت ملی ناشی از حضور آنها در عمارت ترامپ ادامه دهند.

حدود سه هفته پیش، بازرسان فدرال پس از ورود به عمارت ترامپ و جستجوی چند ساعته، هزاران سند محرمانه ای را که او هنگام خروج از کاخ سفید با خود آورده بود، کشف و ضبط کردند.

آپریل هاینز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، سپس به مجلس نمایندگان اطلاع داد که خطر احتمالی افشای اسناد کشف شده در ویلای رئیس جمهور سابق ایالات متحده در فلوریدا را ارزیابی خواهد کرد.

ترامپ صبح یکشنبه گفت: «دشمنان ما از FBI [برای پیشبرد اهدافشان] در تمام تلاش های خود برای ارعاب ما شکست خواهند خورد. ما دوباره آمریکا را بزرگ خواهیم کرد.”

دیدگاهتان را بنویسید