بیش از 6 میلیون کیلوگرم گوشت دام در کشتارگاه ها کشف و ضبط شد / 27 تن لاشه کشف و ضبط شد.


ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838036

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان طرح تقویت کنترل و نظارت تخصصی دامپزشکی تخصصی استان اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهرام موحدی در گفتگو با صاحب نیوز؛ وی گفت: طرح تقویت کنترل و نظارت تخصصی بهداشتی دامپزشکی استان اصفهان از 14 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا 13 اردیبهشت ماه سال جاری (پایان ماه مبارک رمضان) ادامه داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در این طرح 67 تیم سیار و ثابت با بیش از 90 متخصص در حوزه بهداشت خام دامی و دامپزشکی اجرا شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: نظارت ها در دو سطح در کشتارگاه ها و همچنین لوازم و انبارها، سردخانه ها و مراکز تقسیم بندی بود.


* پایش بیش از 12 میلیون کیلوگرم گوشت سبک گاو در کشتارگاه ها

موحدی گفت: در بخش کشتارگاه در زمینه نظارت بر گوشت دام سبک از جمله بره، بز و بز بیش از 12 میلیون کیلوگرم گوشت به دست آمده از گوشت سبک کشتارگاهی نظارت شد.

وی افزود: در حوزه دام سنگین پایش بهداشتی تخصصی بیش از شش میلیون کیلوگرم گوشت حاصل از کشتار دام سنگین انجام شده است.

موحدی گفت: همچنین در این طرح بیش از 111 هزار کیلوگرم گوشت شتر از کشتارگاه ها مشاهده شد.

شهرام موحدی با اشاره به پیک مصرف گوشت طیور در دو ماه اجرای این طرح گفت: در کشتارگاه های طیور طی این دو ماه بیش از 14 میلیون قطعه طیور در استان اصفهان کشتار شد که قابل توجه است و در این مدت بیش از 36 قطعه طیور میلیون کیلوگرم گوشت حاصل از کشتار این طیور.


* 27 تن جسد کشف و ضبط شد

مدیرکل دامپزشکی اصفهان ادامه داد: نتایج این بازرسی ها حدود 27 تن لاشه دام ثبت شده و 140 تن لاشه طیور ثبت شده است.


42ea904c e7d6 406f a353 566553f05f71 خبر خاکستری


* در طول کار، طرح بسیار سخت بود و شبانه روزی کار می کرد

وی افزود: این بازرسی ها جدول افرادی را که از نظر بهداشتی گواهینامه ندارند و آسیبی به سلامت انسان وارد نکرده اند، مختل کرده است. آنها از مشکلات سلامتی جلوگیری کردند و متعاقباً به دلیل مشکلات مختلف باعث تخت بیمارستان شدند. این زمینه را اشغال نکنید.
موحدی گفت: در حوزه بازدید در سطح عرضه، انبارها و سردخانه ها و مراکز برش و بسته بندی بیش از 11 هزار و 131 بازدید انجام شد که در این دو ماه کار بسیار سخت و شبانه روزی بود.


* 38 تن محصول به طور کامل منهدم شد

موحدی خاطرنشان کرد: در پایش های انجام شده در این طرح 1134 مورد ضدبهداشتی وجود داشت که 66 تن محصول کشف و ضبط شد که 38 تن آن معدوم و به طور کامل از چرخه مصرف خارج شد تا برای سفره انسان مشکل ایجاد شود. نه
موحدی ادامه داد: 84 پرونده به دلیل تخلفات متعدد یا متعدد به دستگاه قضایی ارجاع شده است که امیدواریم دستگاه قضایی مانند همیشه با قاطعیت با متخلفان برخورد کند.


d362eaec f09e 4809 ba4e 597b71c31f5e خبر خاکستری


* خط قرمز رشته دامپزشکی سلامت سفره مردم است

شهرام موحدی گفت: حجم کار انجام شده در این دو ماه بالغ بر 49 هزار نفر در یک ساعت و یک شبانه روز است و خوشحالیم که حوزه دامپزشکی در این مدت توانسته نقش خود را در حوزه سلامت ایفا کند.
وی گفت: البته در طول سال در خصوص نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی، کنترل بیماری های شایع، کنترل بیماری های دام و طیور بحث هایی وجود دارد تا بتوان محصولات خوبی تولید و نظارت مستمر داشت. بودن.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: خط قرمز حوزه دامپزشکی سلامت انسان است و نقش بی بدیل دامپزشکی در سلامت جامعه چه در سلامت دام و چه در مبارزه با بیماری های شایع مانند هاری. سیاه زخم و آنفولانزای فوق حاد پرندگان تب مالت وجود دارد، اگرچه این تلاش ها چندان قابل مشاهده نیستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید