25 میلیون تن در هر کیلوگرم پنیر الاغ / 35 کیلوگرم شیر برای تولید یک کیلوگرم پنیر الاغ نیاز است.

روز جدید : پنیر الاغ تولید شده در حاشیه تهران 25 میلیون تن در هر کیلوگرم به فروش می رسد. محصولی لوکس که علاوه بر قرار گرفتن بر سر سفره ثروتمندان کشور، توانسته بخشی از نیاز بازارهای جهانی از جمله فرانسه را برطرف کند.

برای تهیه گزارش از اولین مزرعه الاغ در جنوب شهر به روستای انجم آباد در حاشیه منطقه 18 رفتیم که امکانات تولیدی آن به خوبی در دل بافت مسکونی پوشیده شده است. در این مزرعه الاغ محصولات مختلفی از کهربا گرفته تا شیر، روغن و … تا مشتریان خاص تولید می شود، اما به گفته مدیر این مزرعه الاغ، فایده اصلی آنها غلبه بر مشکلات، مشکلات و هزینه های این حرفه است. فقط مربوط به تولید و فروش پنیر الاغی است که در حال حاضر کیلویی 25 میلیون تن به فروش می رسد و اگر گران شود باز هم افرادی هستند که به راحتی می توانند آن را بخرند و روی میز برای صبحانه نوش جان کنند.

احمدرضا شهرکان جوان شاغل در روستای انجم آباد یکی از موفق ترین کارآفرینان در زمینه پرورش الاغ است. وی معتقد است تولید محصولاتی که پاسخگوی نیاز برخی از شهروندان باشد شرم آور نیست. همین پنیر الاغ در بازار جهانی به قیمت 1250 دلار یا هزار یورو خرید و فروش می شود. حال اگر بخواهیم برای رفع نیاز عده ای این محصول را وارد کنیم، حساب کنید چه مقدار از ارز کشورمان را به خارج از کشور ارسال کنیم.

شهرکن می گوید: شیر الاغ علاوه بر اینکه برای برخی محصولی لوکس است، خاصیت درمانی نیز دارد. من از کار خود به عنوان یک کارآفرین و تولید کننده این محصول راضی هستم. مهم ترین دلیل رضایت من این است که به شهروندان کشورم اجازه خرید از خارجی ها را نمی دهم، اما به تازگی توانسته ام با تولید محصولی با کیفیت و ایده آل بخشی از نیاز بازارهای خارجی را تامین کنم.

وی افزود: برای تولید یک کیلوگرم پنیر الاغ حدود 35 کیلوگرم شیر الاغ تازه نیاز است. این پروسه کمی زمان می برد یعنی بعد از پذیرش سفارش حدود 3 ماه طول می کشد تا پنیر تولید و تحویل مشتری شود.»

احمدرضا شهرکان در پایان به خواص درمانی پنیر الاغ پرداخت و گفت: آزمایشات نشان داده است که پنیر الاغ سرشار از مواد مغذی از جمله امگا 3 و 6 و برای درمان بی خوابی، تسکین دندان درد و خونریزی است. “استفاده شده است. برای درمان مارگزیدگی و…»

دیدگاهتان را بنویسید