بانک اهدای شیر؛ گامی موثر برای کاهش مرگ و میر نوزادان / شیر مادر در زمینه ایمنی کودکان در برابر بیماری ها


ساعت: 14:40
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887094

نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند ضریب هوشی بالاتری دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرمون، اهمیت شیر ​​مادر در قرآن آمده و آیات بسیاری در همه این موارد ذکر شده است و شیر مادر را کامل ترین غذا می دانند، شیر خود او نیست.

آیات متعددی در قرآن کریم به سازوکار و برنامه ریزی این مقوله مهم پرداخته است و از والدین به ویژه مادران می خواهد که فرزندان خود را از این نعمت خدادادی محروم نکنند.

شیر مادر مملو از ترکیبات زنده مانند سلول‌های بنیادی، گلبول‌های سفید و باکتری‌های مفید و اجزای فعال بیولوژیکی مانند آنتی‌بادی‌ها، آنزیم‌ها و هورمون‌ها است که همگی در مبارزه با عفونت، پیشگیری از بیماری‌ها و همچنین در رشد طبیعی بدن تأثیر زیادی دارند. کودک وجود دارد.

طبق مطالعات انجام شده شیر مادر تاثیر زیادی بر مادران و حتی جامعه دارد.

احتمال مرگ نوزادانی که با شیر مادر تغذیه نشده بودند، 7 برابر بیشتر و احتمال مرگ پس از عفونت ریه 5 برابر بیشتر بود، در حالی که نوزادانی که بیش از 6 ماه از شیر مادر تغذیه می کردند، 55 درصد کمتر در معرض خطر مرگ بودند. اسهال و عفونت



تغذیه صحیح با شیر مادر به رشد و هوشیاری نوزاد کمک می کند


زینت فرخفل، مربی ارشد مشاوره کشوری شیر مادر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: شعار امسال گامی در راستای ارتقای تغذیه، آموزش و حمایت از شیر مادر است.


وی افزود: نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند به دلیل ترکیب چربی شیر مادر از ضریب هوشی بالاتری برخوردارند، شیر مادر کودک را از بیماری های قلبی عروقی در بزرگسالی و میانسالی و فشار خون در بزرگسالی محافظت می کند. آنها کمتر مستعد ابتلا به دیابت هستند و در برابر آن محافظت می شوند.


فرخ فال تصریح کرد: کاهش چاقی و اضافه وزن در دوران بلوغ مشکل جامعه امروزی افزایش وزن و چاقی دوران کودکی است که با شیر مادر قابل کنترل است.


این مسئول تصریح کرد: کودکان شیر خشک 25 درصد چاق تر از کودکان شیر مادر هستند.


وی ادامه داد: یکی از دلایل بروز سرطان در دوران کودکی استفاده از شیرخشک است، کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند کمتر در سنین کودکی به سرطان مبتلا می شوند.


فرخفل با اشاره به فواید شیر مادر برای مادران گفت: مادرانی که به فرزندان خود شیر می دهند اثر محافظتی در برابر سرطان سینه، تخمدان و رحم دارند و کمتر به آن مبتلا می شوند.


وی افزود: برای مادران محروم از شیر در بیمارستان علی بن ابیطالب زاهدان بانک شیر در بیمارستان ها راه اندازی شده است و مادرانی که بیش از نیاز فرزندانشان شیر تولید می کنند به بانک شیر اهدا می شود و مراحل پاستوریزه شدن آن انجام می شود. انجام شده.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید