علیرغم رنگ زرد کرونر، روند بیماری در البرز کاهش/کاهش مرگ و میر است. دلیل عدم مصرف نوبت سوم واکسن


ساعت: 12:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822312

مهرداد بابایی گفت: متاسفانه به دلیل کاهش مرگ و میر، مردم بر این باورند که نیازی به تزریق دوز سوم واکسن کراون نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد بابایی سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان البرز با بیان اینکه علیرغم وضعیت تاج زرد در استان، میزان ابتلا و مرگ و میر نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است، گفت: اخیرا شرایط پایداری را تجربه کرده ایم. “

وی افزود: رنگ‌آمیزی عروق کرونر بر اساس وضعیت‌های بیماری 3 هفته در استان‌ها و در البرز رو به کاهش است، اما 95 درصد افراد دوز اول، 88 درصد دوز دوم و 43 درصد دوز سوم واکسن کراون را دریافت کردند. ” و

وی گفت: متأسفانه به دلیل کاهش مرگ و میر، مردم فکر نمی کنند نیازی به تزریق دوز سوم واکسن کرونا باشد، در حالی که اشتباه می کرد و اکنون که آمارها رو به کاهش است، بهترین زمان برای مردم خواهد بود. تزریق واکسن کووید 19.”

بابایی افزود: واکسیناسیون ایمنی بدن را در دوران رکود کونا تقویت می کند تا در صورت پیک جدید با بیماری مبارزه کند، اما ایمن بودن واکسن پیک 3 هفته طول می کشد و اگر فرد ناقل باشد، عوارض را تشدید می کند.

سخنگوی ستاد کنترل تاج البرز گفت: افرادی که نوبت سوم واکسن تاج را دریافت نکرده اند باید واکسیناسیون را تکمیل کنند. افرادی که سه دوز از واکسن خود را دریافت کرده اند ممکن است حتی برای ایمنی کامل به نوبت چهارم نیاز داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید