افزایش مرگ و میر و سیر ویروس کرونا در جهان به دلیل عدم پذیرش واکسن است.


ساعت: 20:37
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893367

یک مقام سازمان جهانی بهداشت گفت: تعداد زیادی از مردم هنوز دوز اولیه واکسن را دریافت نکرده اند و این باعث افزایش مرگ و میر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته هند، “تعداد زیادی از مردم هنوز دوز اولیه واکسن را دریافت نکرده اند و این باعث افزایش میزان مرگ و میر می شود.” این جمله یکی از کارمندان وزارت بهداشت جهانی است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده است که همه گیری کرونا هنوز تمام نشده است. هر هفته نزدیک به 14000 تا 15000 نفر در سراسر جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

این مسئول تصریح کرد: بدیهی است افزایش قابلیت انتقال به معنای بستری شدن بیشتر است اما تاکنون نشان داده نشده است که سویه BA.5 نسبت به سایر زیرسویه ها بیماری شدیدتری ایجاد کند.

یکی دیگر از عوامل کلیدی که ممکن است به افزایش مرگ و میر کمک کند، سطح پایین واکسیناسیون در سراسر جهان است. ون کرخوف گفت که بسیاری از مردم هنوز دوز اولیه واکسن را دریافت نکرده اند که این امر باعث افزایش میزان مرگ و میر می شود. سازمان بهداشت جهانی بارها بر واکسیناسیون برای مبارزه با کرونا تاکید کرده است.

تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: موارد ابتلا در 110 کشور در حال افزایش است. بیشتر این عفونت ها توسط زیر سویه های Omicron BA.4 و BA.5 ایجاد می شد. تدروس گفت: همه‌گیری در حال تغییر است، اما تمام نشده است.

تدروس گفت در حالی که بیش از 1.2 میلیارد واکسن کووید-19 در سراسر جهان تجویز شده است، میانگین نرخ ایمن سازی در کشورهای فقیر حدود 13 درصد است.
رئیس سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست از آسیب پذیرترین جمعیت خود از جمله کادر پزشکی و افراد بالای 60 سال محافظت کنند. او گفت که صدها میلیون نفر هنوز واکسینه نشده اند و در خطر بیماری شدید و مرگ قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید