افزایش ۴۰ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا / افزایش جدی تعداد شهرهای کرونا


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883513

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش ۲.۵ برابری تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها به دلیل کرونا خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان در حال افزایش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش ۴۰ درصدی جان باختگان کرونا در کشور خبر داد.

عباس شیراوگن در گفت و گوی ویژه خبری گفت: روند ابتلا به ویروس کرونا در این هفته روند صعودی را طی می کند، در این هفته نسبت به هفته گذشته تعداد بستری های ناشی از ویروس کرونا 2.5 برابر و تعداد فوتی های هفتگی افزایش یافته است. 40 درصد و این روند احتمالاً افزایش خواهد یافت.

وی افزود: دو هفته است که شاهد افزایش آمار ابتلا، مراجعه سرپایی به بیمارستان ها و افزایش بستری ها بوده ایم، میزان آلودگی در حال افزایش است و تعداد شهرهای قرمز رنگ افزایش چشمگیری داشته است.

شیراوژن در خصوص لزوم آمادگی برای مقابله با موج جدید بیماری گفت: امیدواریم این افزایش ها به اندازه موج های قبلی نباشد و زودتر از اوج عبور کنیم.

وی با اشاره به آمار بالای مبتلایان به کرونا در اروپا و آمریکا گفت: پیش بینی می شود این موج طی چند هفته آینده به اوج خود برسد و پس از آن مدت شاهد کاهش تعداد مبتلایان و بستری شدن در بیمارستان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید