افزایش 40 درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا در یک هفته / غربالگری مرزی مسافران

دکتر عباس شیراوژن در گفت وگو با ایسناوی با توجه به وضعیت کنونی کرونا در کشور و احتمال محدودیت‌های بیشتر به دلیل افزایش این بیماری، گفت: لازم به ذکر است که تعداد مبتلایان به کرونا در کشور از حدود دو هفته قبل شروع به افزایش و تعداد مبتلایان به قرمز شده است. ، شهرهای نارنجی و زرد افزایش یافته است. در عین حال، مقداری تأثیرگذاری داشتیم. البته لازم به ذکر است که این افزایش سرعت ممکن است هنوز اثر موج جدید نباشد و یا افزایش سرعت با تاخیر داشته باشیم.

افزایش ۲.۵ برابری بستری‌ها و ۴۰ درصدی فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در بیمارستان ها در هفته گذشته نسبت به هفته گذشته تقریبا 2.5 برابر شده است، افزود: در عین حال میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته گذشته نزدیک به 40 درصد افزایش داشته است. هفته قبل، که می تواند بیشتر از آن باشد.

شیراوژن با بیان اینکه شاهد افزایش مراجعات سرپایی نیز هستیم، گفت: با این حال امیدواریم با پایش مردم و واکسیناسیون بتوان شرایط بیماری را کنترل کرد اما فعلا در شرایط شروع و هفته های اول هستیم. از موج.”

توصیه ای به مسافران و زائران

وی با اشاره به سفرهای تابستانی، بازگشت زائران و… بیان کرد: توصیه ما به افرادی است که به سفر می روند یا در فضاهای سرپوشیده و … اقامت می کنند. با ازدحام جمعیت پس از بازگشت در صورت برگزاری مهمانی و مراجعه 5 7 روز پس از بازگشت صبر کنید و به آنها سر نزنید در این صورت امکان انتقال بیماری کاهش می یابد. این نقطه برای همه سفرها وجود دارد. به طور کلی تجمع در محیط های بسته و شلوغی برای ما مایه تشویش است. البته نمی توان جلوی این موارد را گرفت، اما توصیه می کنیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

شیراوژن درباره وضعیت غربالگری در مرزها نیز گفت: مراکز بهداشتی و درمانی مشغول کار هستند و مناطق مرزی را رصد می کنند. به خصوص اگر اتباع کشورهای دیگر وارد کشور شوند، آزمایش می شوند، کارت واکسیناسیون آنها بررسی می شود و در صورت داشتن علائم مشکوک قرنطینه می شوند. این توجه وجود دارد که ما در برابر نقاط مرزی آسیب پذیر نیستیم.

احتمال مرگ و میر بیشتر در هفته های آینده

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنین درباره پیش‌بینی وضعیت بیماری در کشور در هفته‌های آینده گفت: احتمال افزایش فوتی‌ها در هفته‌های آینده وجود دارد و در صورت تداوم افزایش مراجعات، افزایش بستری شدن در بیمارستان با تاخیر دو تا سه هفته و با تاخیر یک ماهه احتمال وجود دارد. مرگ و میر نیز افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید