اگر واکسیناسیون بی فایده بود، آیا مرگ و میر تاج 70 برابر کاهش می یافت؟ / مواظب باشید به دلیل ساده انگاری کشور به بیماری دیگری مبتلا نشود!


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836974

فوق تخصص بیماری های عفونی در گفت و گو با دانا گفت:

یکی از اعضای ستاد مبارزه با کرونا گفت: “مردم فکر می کنند تاج از ریشه کنده شده است، بنابراین فراموش کردند قوانین بهداشتی و واکسن تاج را رعایت کنند.” به همین دلیل است که در برخی نقاط دنیا مشکلاتی وجود دارد که به دلیل رعایت نکردن پروتکل ها و تاخیر و تاخیر در تکمیل دوز واکسن، نگرانی از ابتلای ناگهانی کشور به بیماری جدیدی را افزایش می دهد.


دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی راه دانا؛ وی با انتقاد از رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده نکردن از ماسک در اماکن عمومی و خصوصی، گفت: خوشبختانه آمار مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر به حدود 10 نفر در روز رسیده است، اما مردم فکر نکنند که تاج ریشه کن شده است. این بیماری از کشور ما رفته است.

وی ادامه داد: کووید 19 با همه سویه ها و زیرسویه هایش یک بیماری اسرارآمیز در تاریخ پزشکی بود که با وجود گذشت حدود دو سال و نیم از ظهور هنوز ناشناخته است، بنابراین باید منتظر هر کدام از آنها دو بار باشیم. با شکل و نماد دیگری برگردید.


4b4e7fe7 4e3e 485f aa0c 6b2673f52815 خبر خاکستری

یکی از اعضای ستاد مبارزه با کرونا افزود: نگرانی دیگر این است که مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراموش کرده‌اند، اما متاسفانه تعداد واکسیناسیون‌های نوبت سوم همچنان مقدار کمی و نگران‌کننده است که هموطنان باید داشته باشند. که سومین دوز تزریق واکسن آنها هنوز ساخته نشده است تا به این مهم به سرعت عمل کند.

این عفونت یادآور شد: مردم باید بدانند که اگر رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و مشروبات الکلی و تزریق واکسن بی فایده است چرا و چرا آمار مرگ و میر ناشی از کرونا رو به افزایش و تعداد بیماران در روز 700 نفر است. تعداد فوتی ها به 10 نفر رسیده است، یعنی در سال گذشته که افراد در قله پنجم گرفتار شده بودند، تعداد فوتی ها 70 برابر کاهش یافته است.


f9b541f0 002f 46c8 90f1 f69992fd0956 خبر خاکستری

وی در پایان گفت: وضعیت تاج باید در سطح جهانی ارزیابی شود. از این رو وضعیت این ویروس در برخی از نقاط جهان نگران کننده است و ممکن است کشور نیز با همین باورها بپیوندد که تاج و تخت به پایان رسیده و نیازی به واکسن، ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، موج جدید یا وجود ندارد. یک ویروس اساسا جدید آگاه باشید و بدانید چه باید بکنید. ویروس و بیماری دیگری به یکباره در سراسر کشور پخش شد. با این حال بد نیست همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنید و چرخه واکسیناسیون سه گانه را تکمیل کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید