تب مالت مصرف‌کنندگان شیر، بستنی و پنیر آلوده را می‌گیرد / بیماری تابستان هزار چهره را دست کم نگیرید


ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889859

شیوا نظامی گفت: علائم تب مالت در انسان یک تا سه هفته طول می کشد اما گاهی این بیماری چندین ماه در بدن افراد به صورت پنهان باقی می ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیوا نظامی فوق تخصص عفونی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: تب مالت یا تب مالت یکی از بیماری های شایع بین انسان و دام است.

نظامی با اشاره به انتقال تب مالت از دام به انسان افزود: تماس مستقیم انسان با دام آلوده یا مصرف لبنیات به ویژه شیر غیر پاستوریزه باعث بروز این بیماری می شود.

وی گفت: بیماری تب مالت از حیوانی به حیوان دیگر یا از حیوانی به حیوان دیگر منتقل می شود اما امکان انتقال از انسان به انسان وجود ندارد و علائم از چند روز تا چند ماه ظاهر می شود.

نظامی همچنین گفت: علائم تب مالت تب، لرز، تعریق، خستگی، ضعف و بی حالی، درد مفاصل، درد عضلانی، کمردرد و سردرد خواهد بود.

وی بیان کرد: یک تا سه هفته طول می کشد تا علائم تب مالت در افراد ظاهر شود، اما گاهی این بیماری تا چند ماه در بدن افراد نهفته باقی می ماند.

نظامی افزود: بیماری تب مالت از طریق لبنیات خام مانند گوشت خام، شیر دام آلوده، بستنی، کره و پنیرهای غیر پاستوریزه به انسان منتقل می شود.

وی بیان کرد: تشخیص بیماری از طریق آزمایش خون و مشکوک شدن پزشک به علائم بالینی است و درمان آن استراحت و آنتی بیوتیک است.

این فوق تخصص عفونی در خاتمه خاطرنشان کرد: بهترین راه پیشگیری از این بیماری استفاده از لبنیات پاستوریزه و خودداری از مصرف لبنیات خام و غیرپاستوریزه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید