خرید مردم گوشت دارای برچسب و مهر دامپزشکی / 19 و نیم تن لاشه سبک و سنگین ناسالم کشف و ضبط شد.


ساعت: 20:52
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823507

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: مردم در صورت خرید گوشت باید از داشتن برچسب و مهر دامپزشکی گوشت اطمینان حاصل کنند. همچنین با توجه به اینکه در آستانه فصل گرما هستیم و کنه ها در حال زاد و ولد هستند، مردم نیاز به خرید گوشت دارند.«از کشتار غیرمجاز در خارج از محیط کشتارگاه خودداری کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا ادیبان در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: تولید محصولات پروتئینی به صورت 24 ساعته و در 7 روز سال زیر نظر ناظران دامپزشکی است و این نظارت ها در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی در سراسر کشور تشدید می شود. تداوم عید باستانی نوروز و ماه مبارک رمضان، یکی از طولانی ترین طرح ها برای تقویت کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در راستای تحقق اهداف عالیه سازمان دامپزشکی کشور است. 60 روز.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: این طرح ملی از 24 اسفند 93 آغاز و تا نیمه اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و کارشناسان ثابت و سیار را در شبکه دامپزشکی شهرستان ها برای بهتر شدن ساماندهی کرده ایم. اجرای موثرتر طرح مذکور.

ادیبان در خصوص دستاوردها و نتایج این طرح ملی در استان گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا 15 فروردین 1401 نزدیک به 4000 راس گوسفند و بز، 2060 راس گاو و گاومیش، 350 شتر و 2 میلیون و 200 هزار قطعه طیور ذبح شدند. در کشتارگاه های استان تحت نظارت شرعی و بهداشتی.


* 2.5 تن لاشه دام سبک و سنگین و 16 تن لاشه طیور ناسالم کشف و ضبط شد.

وی گفت: در این مدت با تلاش کادر فنی و ناظران دامپزشکی مستقر در کشتارگاه ها به عنوان سلاح توانمند دولت و همچنین بازرسی از تیم های نظارتی شبکه دامپزشکی، حدود 1.5 تن لاشه سبک و سنگین دام و 16 تن. تن ما اجازه کشف لاشه طیور ناسالم را ندادیم و برای حفظ سلامت جامعه اجازه ورود آنها را به چرخه مصرف خانگی ندادیم. انسان ها و حیوانات تنها یکی از پیامدهای تلاش های روزانه مدافعان ناشناس بهداشت عمومی هستند.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان گفت: در این مدت 8066 بازدید سرزده از واحدهای مختلف عرضه فرآورده های خام دامی، انبارها، سردخانه ها، مراکز قلمه کاری، بسته بندی، کشتارگاه ها و طیور و طیور انجام شد. و وسایل نقلیه حمل و نقل


60 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی و غیربهداشتی از مراکز تحویل کشف و ضبط شد.

علیرضا ادیبان اذعان داشت: تعداد موارد غیربهداشتی که در بازدیدها با آن مواجه شدیم 140 تن بوده و در بازدید از مراکز عرضه، تعداد موارد مشکوک و مشکوک 60 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی و غیربهداشتی کشف و ضبط شد. از 60 پرونده نمونه برداری کردیم و در جریان بازرسی در کل حوزه 2 مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع شد.

معاون بهداشت اداره کل دامپزشکی استان اذعان داشت: 37 تن محصول ضبط شده معدوم و از چرخه مصرف انسان خارج شد.

وی گفت: از ابتدای طرح مرخصی پرسنل به جز موارد خاص لغو شده و دامپزشکی در سراسر استان حتی در تعطیلات رسمی نوروز فعال بوده و در این مدت حدود 25 هزار ساعت وقت صرف کرده ایم. تعداد زیاد است و دامپزشک استان با تخریب، مصادره اجساد و ارجاع پرونده به مراجع قضایی توانسته است امنیت غذایی و امنیت انسانی را تضمین کند.

ادیبان با بیان اینکه طرح تقویت نظارت دامپزشکی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و تیم های ما در سراسر استان به طور مستمر تمامی این مراکز را رصد و بازدید می کنند، خاطرنشان کرد: حفظ سلامت انسان ها خط قرمز دامپزشکی خواهد بود. با کلیه اختلالات بهداشتی که امنیت غذایی جامعه را مخل می کند بدون هیچ گونه امتیازی برخورد خواهیم کرد و به عموم مردم توصیه می کنیم محصولات خام دامی خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی و در صورت مشاهده تخلفات احتمالی تهیه کنند. – رقمی 1512.

وی اذعان داشت: مردم در صورت خرید گوشت باید از برچسب و مهر دامپزشکی گوشت اطمینان حاصل کنند. همچنین با توجه به اینکه در آستانه فصل تابستان و پرورش کنه هستیم، مردم از خرید گوشت هایی که به صورت غیرقانونی در خارج از وسط کشتارگاه ذبح شده خودداری کنند.

علیرضا ادیبان ادامه داد: تب کریمه از کنگو تهدیدی برای افرادی است که گوشت را به صورت غیرقانونی خریداری می کنند، چرا که لاشه در کشتارگاه ها مراحل پیش سرد شدن را طی می کند و در این فرآیند عامل میکروبی و بیماری زا در زیر لاشه از بین می رود. در صورت ذبح غیرمجاز و اگر جسد مشکلی داشته باشد، سلامت خانواده به خطر می افتد.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان در پایان خاطرنشان کرد: سال هاست که مرغ ها در کیسه های پلاستیکی یا تکه ای تحویل می شوند و مردم باید به هویت محصول، تولید و تاریخ انقضا توجه کنند و سپس اقدام به خرید کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید