مردم باید گوشت مهر دامپزشکی بخورند


زمان: 09:19
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844100

محمدامین حسینی، سرپرست معاونت مدیرکل و دامپزشکی شهرستان چابهار گفت: کنترل کنه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدامین حسینی در گفت و گو با عصر هامون اظهار کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی از ویژگی های انسان و دام است.

وی با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در برخی استان های کشور و همچنین در عراق، افزود: این مناطق به شدت درگیر شیوع ویروس تب کریمه کنگو بوده و به دلیل اینکه این ویروس به راحتی از یک نفر منتقل می شود. به دیگری، نگرانی برای همیشه گسترش دامنه آن وجود دارد و باید تدابیری اتخاذ شود تا آسیب های احتمالی ناشی از آن در کشور و روستا کاهش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این ویروس باعث ایجاد بیماری جدی در بدن حیوان نمی شود، گفت: ورود ویروس به بدن حیوان ممکن است با تب گذرا همراه باشد به طوری که دامپزشک و صاحب حیوان متوجه بیماری نمی شوند بلکه وجود آن وجود دارد. بدن حیوان خطر آلودگی لاشه را در هنگام کشتار افزایش می دهد.

وی افزود: آلودگی به ویروس از طریق لاشه، خون و ترشحات دام‌های ذبح شده کشاورزان، چوب‌برها، قصاب‌ها، کشتارگاه‌ها، کارگران کشتارگاه‌ها و کارگران دام را در معرض خطر قرار می‌دهد که باید از خطرات این بیماری و نحوه کنترل آن آگاه باشند. ، او گفت. حواستان به این باشد.

حسینی تمرکز بر حفظ سلامت افرادی را که با حیوانات زنده یا لاشه در تماس هستند را یکی از راه‌های بستن گلوگاه‌های شیوع این ویروس عنوان کرد و گفت: از چکمه، عینک، دستکش و ماسک مناسب استفاده کنید تا در صورت ابتلا به این بیماری به راحتی در امان بمانید. یک ویروس در لاشه وجود دارد.

وی افزود: کشتارگاه های صنعتی برای نگهداری لاشه دام در دمای صفر تا چهار درجه و یا دمای یخچال به مدت 24 ساعت دارای انبار سرد در یخچال هستند و در این مدت فرآیندی شیمیایی به نام انجماد لاشه در لاشه انجام می شود.

معاون اداره کل و دامپزشکی چابهار با بیان اینکه این فرآیند باعث کاهش سطح اسید در لاشه دام و در نتیجه از بین رفتن ویروس می شود، تصریح کرد: در صورت وجود ویروس در گوشت، در یخچال غیرفعال می شود. زنجیره ای، کشتارگاه ها

وی در خصوص خطر سرد شدن اجساد در برخی مکان های کشتار غیرمجاز گفت: یکی از دلایل شیوع این بیماری، مراکز تحویل کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی است که عملا زنجیره سرما درمانی وجود ندارد.

حسینی گفت: بابت توزیع گوشت با علامت بهداشتی دامپزشکی و در شبکه مجاز نگرانی وجود ندارد و فقط مردم باید نگران انتقال ویروس کریمه کنگو باشند که دام زنده را خریداری کرده و در خانه و خارج از آن می کشند. در آنها در معرض انتقال بیماری ها هستند.

وی گفت: این ویروس از طریق حیوانات زنده منتقل نمی شود، بنابراین کشاورزان مستقیماً در معرض خطر ابتلا به تب کریمه کنگو نیستند، مگر اینکه در دام ذبح شوند. بودن.

وی افزود: کنه های دام می توانند با گاز گرفتن افراد را مبتلا کنند و افرادی که دام را در خانه نگهداری می کنند در معرض کنه های آلوده قرار می گیرند.

حسینی به شهروندان توصیه کرد: پس از خرید، گوشت را به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند و گوشت بدون مهر دامپزشکی نخرند، آن را با دستکش برش دهند و همچنین خوردن جگر خام را توصیه نکنند، زیرا در صورت عفونت دام، ویروس ها و بیماری ها به سرعت به دام منتقل می شود. انسان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید