«دکتر سید محمد آقامیری» معمار نظام جدید دامپزشکی رئیس سازمان دامپزشکی کشور شد.

ساعت: 19:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791343

با حکم وزیر جهاد کشاورزی، «دکتر سید محمد آقامیری» رئیس سازمان دامپزشکی کشور شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی طی حکمی دکتر سید محمد آقامیری رئیس سابق سازمان نظام دامپزشکی را به عنوان رئیس سازمان دامپزشکی کشور منصوب کرد.

گفتنی است، دکتر آقامیری در دوره 6 ساله ریاست سازمان نظام دامپزشکی (1385 تا 1391) خدمات ارزنده ای به جامعه دامپزشکی ارائه کرد و این سازمان را از یک سازمان کارت عضویت منفعل، به یک سازمان رو به رشد تبدیل کرد. سازمان قوه مجریه

دکتر سید محمد آقامیری متولد 1351 و فارغ التحصیل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران است. وی علاوه بر دکترای دامپزشکی دارای مدرک فوق لیسانس اقتصاد و دکترای اقتصاد (PhD) است.

وی در تدوین قانون نظام جامع دامپروری و قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین در تصویب آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و هنر نقش اساسی داشت. 18 و 19 این آیین نامه. .

با توجه به دانش و تسلط کامل جناب آقای دکتر آقامیری در بخش خصوصی دامپزشکی و همچنین تجربیات مراجع اجرایی و اقتصادی (از جمله 4 سال معاونت اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر)، انتصاب ایشان به عنوان رئیس سازمان دامپزشکی کشور کشور ممکن است نقش مهمی در بهبود شرایط زندگی بخش خصوصی دامپزشکی ایفا کند.

برای اولین بار در تاریخ سازمان دامپزشکی ریاست سازمان دامپزشکی کشور را بر عهده مدیری آشنا به مشکلات بخش دولتی و خصوصی و کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاهی با سابقه چندین ساله ریاست سازمان دامپزشکی خصوصی بر عهده می گیرد. سازمان دامپزشکی کشور می‌گوید که این تجربه می‌تواند نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات این حوزه و همچنین در ترویج دامداری و طیور داشته باشد. این ویژگی ها باعث شد تا زمزمه هایی مبنی بر انتصاب دکتر آقامیری به عنوان رئیس سازمان دامپزشکی کشور مورد استقبال معلمان دانشکده های دامپزشکی، پیشکسوتان، مدیران و فعالان حوزه دامپزشکی اعم از دولتی و خصوصی قرار گیرد.

همچنین ارتباط و تعامل قوی دکتر آقامیری با مدیران و مسئولان خارج از حوزه دامپزشکی می تواند خود به فرصتی بی نظیر برای پیشبرد اهداف دامپزشکی تبدیل شود.

متأسفانه در سال های اخیر به دلیل ناکارآمدی مسئولان مربوطه، بسیاری از فعالیت های ایمنی مواد غذایی (مانند نظارت بهداشتی بر فرآورده های گوشتی و نظارت بر سلامت عمومی) از دامپزشکی جدا و به طور ناقص به وزارتخانه واگذار شده است. تازه وارد به سازمان دامپزشکی کشور، روز به روز شاهد اقتدار و توسعه دامپزشکی هستیم.

در خاتمه، خانواده بزرگ دامپزشکی کشور اعم از دانشمندان، کارکنان دامپزشکی، فعالان بخش خصوصی و سایر همکاران با بهره گیری از این فرصت تاریخی و رئیس جدید سازمان دامپزشکی به اهداف عالی خود مبنی بر ایجاد یک دامپزشکی پویا و قوی دست یافتند. “قدرتمند” است، آنها کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید