عضو شورای شهر با زنانه شدن شهر تهران موافقت کرد/ پارک آقامیری: بیش از 200 پارک برای بانوان، مادران و کودکان اختصاص داده می شود.

عضو شورای شهر با زنانه شدن شهر تهران موافقت کرد/ پارک آقامیری: بیش از 200 پارک برای بانوان، مادران و کودکان اختصاص داده می شود.

زوزنویکی از اعضای شورای شهر تهران به تشریح شایعه مردانگی در پارک های پایتخت پرداخت و گفت: بیشتر پارک های ما باید خانوادگی باشد زیرا خانه ها کوچک است و آپارتمان ها و مادران نمی توانند با فرزندان خود بازی کنند. اما وقتی پارک هایی برای زنان داریم، مادران، کودکان و زنان به راحتی می توانند در این پارک ها حضور یابند.

دیده بان دیده بان ایران در واکنش به انتشار بنر در یکی از پارک های منطقه 14 تهران و انتشار برخی اخبار مبنی بر زنانگی و مردانه بودن پارک های تهران گفت: شهرداری تهران در نظر دارد پارک هایی را در سطح شهر مهیا کند. تهران به مادران و کودکان و تبدیل این پارک ها به پارک های خانوادگی. اجرای این طرح به این دلیل است که مادر می تواند به راحتی با فرزند خود به دور از چشم نامحرم بازی کند.

وی افزود: بیش از 200 پارک ویژه بانوان، مادران و کودکان در نظر گرفته شده است. اگر برخی از پارک ها مختص بانوان باشد، زنان دیگر ما به راحتی می توانند در این پارک ها به ورزش، مطالعه و یا تفریح ​​با فرزندان خود بپردازند.

آقامیری با تاکید بر تقاضای مردم برای مردانه شدن پارک های تهران به دیده بان ایران گفت: دلیل اجرای چنین طرحی مطالبه بزرگ مردم تهران است و ما فقط به خواسته های مردم عمل کرده ایم. جوانان ناشناس و غیرقانونی در پارک ها حضور دارند و این به نفع زنان نیست.

وی با تاکید بر معرفی پارک های شهر تهران، گفت: بیشتر پارک های ما باید خانوادگی باشد زیرا خانه ها کوچک هستند و آپارتمان ها و مادران نمی توانند با فرزندان خود بازی کنند. اما وقتی پارک هایی برای زنان داریم، مادران، کودکان و زنان به راحتی می توانند در این پارک ها حضور یابند.

آقامیری با اشاره به اینکه برخی از پارک ها برای همیشه به پارک زنان، مادران و کودکان تبدیل می شوند، خاطرنشان کرد: مردانی که در طول روز کار می کنند، مادرانی که اوقات فراغت بیشتری دارند می توانند به این پارک ها بروند و با فرزندان خود و روحیه خانواده ها وقت بگذرانند. شاد و سلامت باشید.

یکی از اعضای شورای شهر تهران با تایید اجرای این طرح گفت: این طرح به مرحله اجرا رسیده و هم اکنون در اکثر پارک ها در حال اجراست و در روزهای آینده در سایر پارک ها نیز اجرا خواهد شد. برای ایمنی زنان، پارک ها را زنانه – مردانه کردیم.

وی افزود: عموم مردم معترض بودند که چرا یکی از ما پارک امن نداریم؟! مادرانی که فرزندان خود را برای بازی در پارک ها می بردند از ترس دزدیده شدن فرزندانشان نمی توانستند تکان بخورند.

آقامیری در پاسخ به سوال دیده بان ایران که آیا زنان مجرد و بدون فرزند می توانند وارد شوند، گفت: خانمی که تنها باشد نیز می تواند وارد شود.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مردان کمتر از زنان کودکان ربوده شده دارند، خاطرنشان کرد: زن بسیار کمتر از مردان می تواند کودک را بدزدد. با زنانه شدن پارک ها، امنیت زنان تا حد زیادی تامین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید