وکیل نجفی: تاکنون سه بار درخواست آزادی مشروط داده ایم اما با آن موافقت نشده است/ دادگاه می گوید اگر آزاد شود امکان ارتکاب جرم وجود دارد.

وکیل نجفی: تاکنون سه بار درخواست آزادی مشروط داده ایم اما با آن موافقت نشده است/ دادگاه می گوید اگر آزاد شود امکان ارتکاب جرم وجود دارد.

روز جدید : حمیدرضا گودرزی وکیل محمدعلی نجفی گفت: تاکنون سه بار درخواست آزادی مشروط محمدعلی نجفی را به دادسرا ارائه کرده ایم که هنوز با این درخواست موافقت نشده است. گودرزی با اشاره به وضعیت نامساعد جسمانی نجفی گفت: دلیل مخالفت دادستان با آزادی مشروط نجفی، توانایی نجفی در ارتکاب جرم است. نظر دادگاه این است که در صورت آزادی ممکن است مرتکب جرم شود.

وکیل محمدعلی نجفی گفت: تاکنون سه بار درخواست آزادی مشروط محمدعلی نجفی را به دادسرا ارائه کرده ایم که هنوز با این درخواست موافقت نشده است.

حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: تاکنون سه بار درخواست آزادی محمدعلی نجفی از قانون اساسی را به دادسرا ارائه کرده ایم اما هنوز با این درخواست موافقت نشده است.

وی ادامه داد: آزادی مشروط بر اساس قانون 58 قانون مجازات اسلامی به این صورت است که اگر فردی به 10 سال یا بیشتر محکوم شود باید نیمی از مجازات را بگذراند و اگر کمتر از 10 سال باشد باید یک سوم مجازات را بگذراند. . آقای نجفی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده و تاکنون بیش از دو سوم دوران محکومیت خود را سپری کرده است.

گودرزی با اشاره به وضعیت نامساعد جسمانی نجفی گفت: دلیل مخالفت دادستان با آزادی مشروط نجفی، توانایی نجفی در ارتکاب جرم است. نظر دادگاه این است که در صورت آزادی ممکن است مرتکب جرم شود.

میترا، همسر دوم محمدعلی نجفی، در 7 ژوئن 1998 به ضرب گلوله کشته شد. عصر همان روز، نجفی، شهردار سابق تهران، به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت که انگیزه او اختلافات خانوادگی بوده است. نجفی به قتل عمد میترا استاد، حمل و در دست داشتن سلاح غیرمجاز و صدمه بدنی عمدی که منجر به جراحات (غیر کشنده) شده است، متهم است.

میترا استاد در اولین دور دادگاه به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شد. برادر میترا استاد سپس با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از قصاص نجفی ابراز رضایت کرد.

در دور دوم پرونده، دادگاه بار دیگر قتل عمد را تشخیص داد، اما این بار با رضایت اولیای دم کساس نقض و نجفی تنها به ۷ سال و نیم حبس محکوم شد. نجفی به این جمله اشاره کرد.

دادگاه در دور سوم دادگاه مجدداً نجفی را به قتل عمد مجرم شناخت و او را به شش سال و نیم زندان محکوم کرد.

نجفی در نهایت با پرداخت هزینه سازش توانست رضایت خانواده میترا استاد را جلب کند.به گفته حمیدرضا گودرزی وکیل محمدعلی نجفی در خصوص میزان هزینه سازش در این پرونده گفت:

وی ادامه داد: بر اساس اسناد ازدواج مهریه خانم میترا استاد حدود 1362 سکه بهار آزادی است. مبلغ مهریه او به قیمت روز محاسبه می شود و به صورت اقساطی به عنوان ارث به خانواده متوفی تعلق می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید