سیستم قضایی: تخفیف برای مجرمان خشن آشوب / عدم محکومیت تا کنون / فاصله زمانی ارتکاب جرم تا مجازات باید حداقل باشد.

سیستم قضایی: تخفیف برای مجرمان خشن آشوب / عدم محکومیت تا کنون / فاصله زمانی ارتکاب جرم تا مجازات باید حداقل باشد.

روز جدید سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر رعایت دقت در رسیدگی به اغتشاشات، گفت: فاصله ارتکاب جرم تا اجرای مجازات باید تا حد امکان کوتاه باشد تا بازدارنده و آموزنده باشد.

مسعود ستایشی که دستیار دادستان دیوان عالی جمهوری اسلامی ایران نیز هست در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم به دسته بندی اتهامات فتنه گران و نحوه رسیدگی عادلانه و آموزنده پرداخت.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه تا لحظه فراخوان درباره معاندین تصمیمی گرفته نشده است، افزود: متهمان از حقوق قانونی وکیل، دفاع و تجدیدنظر به طور کامل برخوردار هستند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مستندات برخورد قانونی با شبکه معند از طریق دادستان کل کشور و معاونت بین الملل قوه قضاییه تهیه شده و به زودی در محاکم بین المللی ارائه و پیگیری می شود.

ستایشی ادامه داد: در مورد اعتراض قانون اساسی ما اعتراض را برترین قانون می شناسد که رأس بیان است. ما اعتراض را می پذیریم، اما به هیچ وجه نشان دهنده هرج و مرج نیست.

سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر رعایت دقت در رسیدگی به اغتشاشات، گفت: فاصله ارتکاب جرم تا اجرای مجازات باید تا حد امکان کوتاه باشد تا بازدارنده و آموزنده باشد.

وی خاطرنشان کرد: عاملان هرج و مرج، ناقضان امنیت و آرامش، حقوق و سلامت مردم و متخلفان نوامی بر اساس قوانین مربوطه به عنوان متخلفان نظم و امنیت، امنیت و اقدامات علیه امنیت ملی شناخته می شوند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه برای افرادی که مرتکب جرایم خشن شده اند هیچ امتیاز و عفو در نظر گرفته نمی شود، در عین حال گفت: افرادی که با هیجان و بدون قصد مجرمانه به میدان آمده اند با رحمت برخورد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید