ساخت و ساز در شهر باید شفاف و به دور از پیچیدگی های اداری باشد/ لزوم دخالت جدی مجلس برای تغییر تصمیم تخفیف مجازات


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823066

دادستان همدان با بیان اینکه امروز برقراری امنیت در جامعه یک اصل اساسی است، بر لزوم ورود جدی نمایندگان مجلس برای اصلاح مصوبه تخفیف مجازات حبس تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر همدان، حسن خانجانی موقر در نشست خبری گفت: آمار با زندانیان مواجه بوده ایم اما امروز می بینیم که این قانون باعث افزایش سرقت های خرد شده و دست قضات و نیروی انتظامی را در برخورد با سارقان بسته است.

وی گفت: انتظار می رود مجلس با رایزنی با کارشناسان قوه قضائیه به منظور کاهش تعداد زندانیان و برقراری امنیت بیشتر در جامعه در اسرع وقت به دنبال تخفیف در سایر مجازات ها باشد.


ایجاد دیوار در اطراف باغ هایی که در ابتدا زمین باغ محسوب می شدند، اشکالی ندارد

دادستان همدان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر سابقه دیوارکشی اطراف باغات برای حفاظت از این اراضی؟ وی گفت: موضوع جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز همچنان به قوت خود باقی است، اما باید توجه داشت که محصور کردن زمین در اطراف زمین هایی که در ابتدا باغ برای حفاظت از محصولات باغی و ادوات کشاورزی و باغی محسوب می شد، موضوع قانونی نیست.

خانجانی موقر گفت: در این حوزه از سازمان جهاد کشاورزی می خواهد که ورودی برنامه ریزی شده داشته باشد تا شرایط لازم در موارد مجاز در خصوص ساخت و ساز فراهم شود.


مورد قابل توجهی از فساد در همدان نداریم

وی همچنین با اشاره به اینکه خوشبختانه مورد قابل توجهی از فساد مالی در استان نداریم، افزود: بیشترین کلاهبرداری در فضای مجازی و توسط کلاهبردارانی که از عدم آگاهی مصرف کنندگان در این زمینه استفاده می کنند، رخ می دهد.


سال گذشته با تلاش ستاد دیه 275 زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند.

دادستان همدان از آزادی 275 زندانی از طریق ستاد دیه استان خبر داد و گفت: در سال 1400 با جمع آوری بیش از هفت میلیارد تن از خیران، بخش قابل توجهی از بدهی زندانیان جرائم غیرعمد را پرداخت و تعدادی نیز آزاد شدند. ..


اسکای مال هنوز مجوز ندارد!

خانجانی مقر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بالاخره حادثه اسکای مال تمام شد و متولی اصلی این پروژه کیست؟ وی گفت: اگرچه متولی و مرجع اصلی بررسی پروژه اسکای مال شهرداری است، اما طبق تحقیقات انجام شده تاکنون مجوزی برای این پروژه صادر نشده است و سال گذشته به دلیل ابهامات فراوان پروژه متوقف شد.


ما با انواع ساخت و سازها در بستر رودخانه سروکار داریم

وی همچنین با بیان اینکه از سال 1398 مصمم به مقابله با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه هستیم، تصریح کرد: برنامه های خوبی انجام شده و تعدادی از متخلفان غیرساختمانی وارد عمل شده اند.

این مقام قضایی گفت: برنامه ریزی های لازم برای آزادسازی رودخانه عباس آباد انجام شده اما با توجه به اینکه در حال حاضر بخشی از آب شرب همدان از رودخانه تامین می شود، شرایط لازم برای تخریب این سازه های غیرمجاز وجود ندارد.


قوه قضاییه برای تسریع در رسیدگی به پرونده ها باید نیروی بیشتری را استخدام کند

خانجانی مقر در ادامه با اشاره به لزوم افزایش نیروی انسانی در قوه قضائیه برای تسریع در روند رسیدگی، گفت: تلاش همکاران ما برای تسریع در رسیدگی به پرونده ها قابل تقدیر است اما متاسفانه با 50 درصد ساماندهی افزایش می یابد.


احیای 50 کارخانه در همدان با همت دادگستری استان

وی همچنین با اشاره به تلاش دستگاه قضایی استان برای احیای واحدهای تعطیل یا نیمه تعطیل در سال گذشته، گفت: اقدامات انجام شده شاهد احیای 50 واحد تولیدی در استان بوده است که با توجه به بازدیدهای محل و بسیار حائز اهمیت است. مکاتبه با متولیان امر.» این سؤال محقق می شود.

دادستان همدان گفت: یکی از مشکلات تولیدکنندگان تسهیلات دریافتی از بانک هاست که بیشترین مشکل را با بانک کشاورزی و کمترین مشکل را با بانک ملی داشتیم.


روند صدور پروانه ساختمانی در همدان کند است

خانجانی موقر همچنین در پاسخ به خبرنگار همدان عصر درباره لزوم مداخله در افزایش غیرعادی اجاره بها و مسکن گفت: در بحث قیمت مسکن در سال های گذشته وارد شده و مصوباتی انجام و اجرایی شده است.

وی افزود: مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، نبود قانون مشخص در مورد قیمت مسکن است. قانون خاصی از سوی اداره تعزیرات به ادارات دیگر در خصوص افزایش اجاره بها و مسکن وجود ندارد. سال گذشته برای کاهش اجاره بها شاخص تعیین کردیم و در حمایت از مستاجران در سال 1400 تمام تلاش خود را کردیم تا نرخ افزایش اجاره بها مطابق مصوبات اعلام شده باشد.

دادستان همدان تاکید کرد: در شهر همدان در بحث قیمت مسکن مشکلات زیادی داریم. به خصوص در مورد صدور پروانه ساختمانی که فرآیند بسیار پیچیده ای است.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی تعرفه خدمات مسکن را 47 درصد افزایش داده است که خود به خود این میزان را نسبت به قیمت سال گذشته می شکند و از طرفی پیمانکار مشخصی نیز وجود ندارد.

خانجانی تاکید کرد: روند ساخت و ساز باید تسریع و تسهیل شود، زیرا زمانی که مردم با پیچیدگی ساخت و ساز مواجه می شوند، به ساخت و سازهای غیرمجاز روی می آورند که این امر منجر به افزایش مسکن و اجاره بها می شود. قانونگذاران ساختمانی نیز باید بسیاری از استعلامات را حذف کنند.

خانجانی موقر یکی از مشکلات دیگر استان را افزایش اجاره بها یا قیمت مسکن دانست که آن هم خارج از گمرک و قانون است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید