در واتس اپ و اینستاگرام شاهد صنوف جرم و فحشا و فحشا هستیم /وکیل خانواده امینی ادعاهای بی اساس مطرح می کند/ اینکه این روزها خبر جوانان 16 ساله است به خاطر فضای مجازی است.

در واتس اپ و اینستاگرام شاهد صنوف جرم و فحشا و فحشا هستیم /وکیل خانواده امینی ادعاهای بی اساس مطرح می کند/ اینکه این روزها خبر جوانان 16 ساله است به خاطر فضای مجازی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری با حضور در همایش نقش نخبگان در جهاد تبیینی به همت کانون بسیج قوه مقننه گفت: اسلام برای جامعه ای است که گرفتار جهل و گناه و ظلمت شده است. و در ژرفا راه جنگی اندیشیده است و آن جهاد اکبر یا جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: در جهاد تبیین باید چند اصل را رعایت کنیم، ابتدا باید خودمان را بسازیم، باورها، بینش و نگرش خود را اصلاح کنیم و بر اساس آیات شریفه حرکت کنیم. شما فقط با ادعای انقلابی بودن نمی توانید انقلابی باشید، باید به اصول انقلابی بودن ایمان داشته باشید و از حوادث نترسید.

رئیس دادستان کل کشور با بیان اینکه نباید کمترین تردید و نگرانی را در خود داشته باشیم، تصریح کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بدترین اتفاقات منافقین در خیابان های تهران، اتفاقات اخیر بودیم. با این رویدادها قابل مقایسه نیستند و می توان گفت که شاخه هایی از یک جریان هستند.امروز اتفاقاتی را رقم خواهد زد. انقلاب اسلامی بر این حوادث فائق آمد، اما باید توجه داشت که توطئه دشمن را دست کم نگیریم، بلکه باید برنامه ها و تبلیغات متناسب با ابعاد آن داشته باشیم.

منتظری با تاکید بر اینکه دشمن امروز از ابزارهای فرهنگی استفاده می کند و ارزش های دینی ما را مورد تهاجم قرار می دهد، این امر را راهی برای نفوذ به بطن جامعه دانست و تصریح کرد: هدف دشمن این است که ایرانی مقتدر و اسلام نداشته باشد، این کشور نباید حاکمیت داشته باشد. آنها می خواهند که ایران تسلیم غرب شود و مانند دوران پهلوی یک گاو نقدی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه تبادل فرهنگی مناسبی داشته باشیم، از مسئولان انتقاد کرد و گفت: ای کاش زمانی که مقام معظم رهبری موضوع مقابله با تهاجم فرهنگی در فضای مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات را برجسته کردند، عمل می کردیم. امروز فردی که در گذشته مسئولیت ایجاد این شبکه را بر عهده داشت در توییتی فیلترینگ اینترنت را زیر سوال برد. ای کاش جلسه و مناظره ای صورت می گرفت تا با دلایل روشن ثابت کنم که او در این جنایت دست داشته است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه کسب و کار مردم در اینستاگرام با مشکل مواجه است، گفت: زمانی که هنوز کسب و کار مردم در فضای مجازی نبود باید آینده نگری می کردیم، بنابراین به جای استفاده از برنامه بیرونی با کمک فکر و اندیشه. ما در حال ایجاد یک شبکه داخلی بودیم، این ایرادات، اشتباهات و بی اعتنایی عمدی به تاکیدات مقام معظم رهبری امروز ما را به اینجا رساند که در واتس اپ و اینستاگرام شاهد جنایت و فحشا و فسق هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با تاکید بر اینکه افرادی که زمینه ساز ظلم و جنایت شدند باید پاسخگو باشند، گفت: در این حوادث قرآن، مسجد، حسینی و پرچم ایران را به آتش کشیدند، اینها هستند. نمادهای مقدس اسلام است و ما باید در تحلیل خود به دیگران بگوییم این رفتارها از کدام جریان نشات می گیرد.

وی بیان کرد: اینکه این روزها نوجوانان 16 ساله خبرساز هستند به خاطر فضای مجازی است که در دام افتاده اند و نمی دانند در واقعیت و پشت صحنه چه خبر است. من به دادستان ها اعلام کرده ام که اگر دستگیر شدگان جوان هستند باید طرحی را برایشان توضیح دهند، فرزندان و عزیزان ما هستند، نباید طوری رفتار شود که از ما فاصله بگیرند. وقتی با برخی از آنها صحبت کردم، خودشان را بی گناه می دانستند و نمی دانستند چه کسی پشت پرده است. آن هم تا زمانی که دشمن آشکار برای مبارزه با اسلام و ایران و ملت قوی بیاید.

منتظری با تاکید بر اینکه بسیجی برای شفاف سازی و رفع حجاب ها آمده است، تصریح کرد: باید با نوجوانان و جوانان گرفتار دشمنان برخورد کنیم، جمعیتی که در چند روز گذشته در کشور بوده است. ، با بیانی نرم، در مقابل جمعیت مذهبی اقدامی داشتند، قابل مقایسه نیستند، اما باید این چند نفر را هم نجات دهیم. امروز دشمن دانشگاه ها، دبیرستان ها و مدارس را هدف گرفته است، مسئولان باید به وظایف خود عمل کنند و وظیفه همگانی تبیین جهاد برای همه است.

وی با تاکید بر افزایش فعالیت وکلای بسیجی گفت: باید قوام بیشتری داشته باشید و مسائل را از نظر حقوقی تحلیل کنید، به عنوان مثال وکیل خانواده امینی بدون مدرک اظهارات می کند و قبل از اعلام گزارش پزشکی قانونی می گوید که نظر آنها را قبول ندارم، این چه وکیلی است که قبل از اعلام نظر مرجع قضایی قبول نمی کند و می خواهد کمیسیون تحقیق تشکیل شود. یعنی فردا کی تصادف کرد میخواد همچین کمیسیونی درست کنه.

رئیس دادستان کل کشور تاکید کرد: من از نظر شخصیت حقیقی و حقوقی تحت تاثیر این حادثه هستم، مردم از مرگ یک جوان لذت نمی برند، اما این که عده ای این حادثه را بهانه کنند، پذیرفته نیست. به اهداف شوم خود برسند ما باید مسائل حقوقی را از جریان های آلوده به تفکرات سیاسی جدا کنیم و تابع قانون باشیم. از وکلا انتظار می رود که جامعه را به سمت منطق و عقلانیت سوق دهند.

دیدگاهتان را بنویسید