نامه رائفی پور به امیر تتلو; به خاطر این روزها حسادت می کنم

در شرایطی که افکار عمومی ایران در روزهای اخیر کاملا تحت الشعاع خبر فساد 3 میلیون و 370 میلیون دلاری «دروازه چای» قرار گرفته بود، صبح دیروز ناگهان این خبر رسید که «تتلو در مرز بازرگان توسط پلیس ترکیه به ایران تحویل داده شده است. به گفته برخی از کاربران اوج پرونده تتلو همزمان با سرد شدن فساد دباش چای بود!

لازم به ذکر است که علاوه بر شاخص های فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای، در روند پیدایش پدیده تحت عنوان «امیرحسین تتلو» برخی تصمیمات و سیاست های سیاسی نیز گنجانده شده است که لازم است به این ویژگی ها نیز توجه شود. . «اعتماد» در ادامه این گزارش، این نهاد را از ابتدای حضور در رپ فارسی تا سال 1395 تا خروج از ایران در 4 دوره طبقه بندی کرده است. خروج از ایران تا وقایع اعتراضی سال 1401 و در نهایت از سال 1401 تا بازگشت به ایران سعی در روشن کردن ابعاد پرونده ای دارد که بخش قابل توجهی از افکار عمومی ایران را معرفی کرد.

همه راه ها به سیاست منتهی می شود

ارتباط امیرحسین تتلو در صحنه سیاسی به یکی دو مورد خاص محدود نمی شود. اساسا، تتلو از هر زمینه ای برای محبوبیت بیشتر نام خود استفاده می کند. زمانی که در انتخابات 2018 شایعه حمایت تتلو از میرحسین موسوی بر سر زبان ها افتاد و در انتخابات 96 مشاوران ابراهیم رئیسی برای تأثیرگذاری بر 5 میلیون فالوور وی، تتلو را به دیدار با ابراهیم رئیسی دعوت کردند. نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

زمانی که در بحبوحه مذاکرات هسته ای در سال 2014، آهنگ “انرژی هسته ای” را روی عرشه کشتی جنگی ایران با عباراتی مانند “خلیج فارس مسلح حق مطلق ماست” پخش کرد یا در بحبوحه حوادث اعتراضی اعلام کرد. 1401. مردم ایران حتماً مشکل دارند که با آنها بی ادبانه رفتار می کنند! در تمام این اتفاقات، عرصه سیاسی فرصتی بود تا تتلو نام خود را بیشتر بشناسد و درآمد بیشتری کسب کند. چرا که وی در انتخابات سال 96 ردای حمایت از محمدباکر قالیباف را بر تن کرد و زمانی که متوجه شد قالیباف از انتخابات انصراف داده، با دیگر نامزد اصولگرایان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد و از آرمان ها و آرمان های خود صحبت کرد. دیدگاه ها با ابراهیم رئیسی.گفت.

اما این دیدار مانند انفجاری بزرگ در عرصه سیاسی ایران بود، منتقدان به ویژگی های رفتاری و ناهنجاری های اخلاقی این مرد اشاره کردند و دیدار رئیس وقت قوه قضائیه با وی را ابزاری برای استفاده از یک شخصیت حاشیه ساز تحلیل کردند. تتلو در 15 مهر 94 در موزه صلح تهران حضور یافت و از سوی چهره هایی چون حمید رسایی مورد تجلیل قرار گرفت و به عنوان سفیر صلح این موزه معرفی شد.

داری میخونی…

واکنش فعالان سیاسی تندرو به دیدار تتلو با کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مدت هاست که موضوع بحث محافل سیاسی ایران است. پس از این جلسه بود که علیرضا پناهیان از فعالان سیاسی نزدیک به جبهه پایداری در یکی از سخنان خود اعلام کرد: این سید بزرگوار ترانه هایی می خواند که خودش می گوید آقا من اینها را گذاشتم و چند سال برای نظام. و انقلاب و… خواندم جلسه گذاشت، ناگهان عرق دینداری بعضی ها بالا رفت… آقا امام حسن از ظاهر کمک گرفت، می دانید ظاهر یعنی کی؟ در واقع از دشمنان سیاسی پدرش علی بن ابیطالب کمک خواست. برای کمک به حق باید کمک بگیریم، اما گاهی عرق شرعی بلند می شود».

اما این تنها واکنش گروه های تندرو به دیدار نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تتلو، «علی اکبر رائفی پور» یکی از سخنرانان اصولگرا که جناح راست او را «استاد» خطاب می کند، در نامه ای به «امیر» نبود. تتلو» که پس از حمایت از نامزدی «ابراهیم رئیسی» برای این جناح عزیز شد و در ساعت 15 روز انتخابات 1395 در سایت فردا (منسوب به «محمدبکر کلیباف») منتشر شد، می‌گوید: «من حسادت به خاطر این روزها/ نه فقط به خاطر این که مظلوم شدی!بلکه بیشتر به این دلیل که ملاک تشخیص حق از باطل شدی از توهین و بی احترامی آنها ناراحت نشو!این روزها باید در تاریخ این روز ثبت شود. کشور .باید در مورد خلیج همیشه مسلح بخونید بله باید بخونید چون مطمئنم دلارهای اماراتی که ابراهیم حمیدی رو از خواندن آهنگ خلیجی اش در کنسرت امارات ساکت کرد تاثیری بر شما نخواهد داشت.امیر جان بخوانید حتما باید خواندن. در مورد کسانی که فراتر از یک کیسه برنج فکر می کنند بخوانید.

واکنش سیاستمداران به دستگیری

پس از دستگیری تتلو و بازخوانی مسیری که این خواننده رپ طی کرده است، بسیاری از تحلیلگران در تلاشند تا علت وقوع چنین پدیده های نابهنجاری را بررسی کنند. در سال 1998 تتلو در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که تا زمانی که تعداد کامنت های یکی از پست هایش به 10 میلیون کامنت نرسد، آهنگ جدیدی منتشر نخواهد کرد، اما پس از چند روز که تعداد کامنت ها به این حد نرسیده بود، او را اعلام کرد. یک پست دیگر با هجوم و اغراق به مخاطبانش گفت که اگر تعداد کامنت هایش زیاد نشود دیگر در اینستاگرام فعال نمی شود. این باعث شد تعداد کامنت های او در کمتر از دو روز به 15700000 برسد و رکورد جهانی بیشترین کامنت در اینستاگرام را بشکند.

این در حالی است که همزمانی خبر فساد تی گیت با دستگیری تتلو توجه برخی کاربران در فضای مجازی ایران را به خود جلب کرده است. عبدالله رمضان زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به این بازداشت نوشت: «تتلو» و «ساسی مانکن» و «لباس بیماران در اتاق عمل» حاشیه سازی است!فساد سازمان یافته در واردات میلیاردها دلاری را فراموش نکنیم. چای!پول مورد نیاز برای واردات شیرخشک نصف آن هم نیست عبدالرضا داوری، فعال سیاسی اصولگرا درباره دستگیری تتلو نوشت: از اتهامات دیگری به امیر تتلو و دلیل شکایت خصوصی از او اطلاعی ندارم. اما در مورد اتهام سب النبی یا هتک حرمت مقدسات، اگر اظهار توبه کند یا ثابت کند که حالت عادی نداشته است، مثلاً مست یا مست بوده یا از روی عصبانیت صحبت کرده است. حکم اعدام دریافت نکند.»