موسسه مصاف کمیسیون انرژی تشکیل می دهد/ رائفی پور مجلس را در پیشبرد اهداف انرژی یاری می کند

موسسه مصاف کمیسیون انرژی تشکیل می دهد/ رائفی پور مجلس را در پیشبرد اهداف انرژی یاری می کند

روزنو: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در فعالیت های اخیر خود در حوزه انرژی با علی اکبر رائفی پور اصولگرای جنجالی دیدار و در خصوص چالش های حوزه انرژی با وی گفت وگو کرد. این نماینده مجلس در توضیح اینکه چرا چنین جلسه ای با یک غیرکارشناس در رویداد 24 برگزار شد، گفت: موسسه زیر نظر رفیع پور کمیته انرژی تشکیل می دهد و به همین دلیل می تواند مشاور کمیته تخصصی انرژی در مجلس باشد!

مصطفی نهایی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس عکسی از یک جلسه عجیب در توییتر منتشر کرد. وی با انتشار عکسی از خود در کنار علی اکبر رفیع پور از دیدار ویژه با استاد رفیع پور برای «بررسی اولویت های انرژی کشور» خبر داد.

نخعی در ادامه این توئیت مبنی بر «ضرورت استفاده از فرصت های سرزمینی و تبدیل شدن به یکی از قطب های انرژی جهان» با «استاد رائفی» پور دیدار کردم. نماینده کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که این نشست مقدمه ای برای آغاز همکاری های نزدیکتر در پیشبرد اهداف مهم حوزه انرژی کشور باشد.

اهمیت این تصویر زمانی بیشتر می شود که بدانید در زندگی نامه کامل رائفی پور هیچ نشانی از تخصص انرژی وجود ندارد و حتی در اظهار نظرهای شیوای او در مورد موضوعات تخصصی نیز اثری از انرژی نیست. رویداد۲۴ مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص این جلسه عجیب سوال شد.

در این جلسه بیشتر در مورد بخش انرژی و کمک هایی که موسسه مصاف و پژوهشکده های مرتبط می توانند برای تحقق اهداف مرتبط با حوزه انرژی کشور داشته باشند صحبت شد. همچنین در مورد چالش های موجود در این زمینه به ویژه در حوزه مدیریت انرژی، بهره وری انرژی و لزوم گسترش دیپلماسی انرژی با کشورهای همسایه با آنها گفت وگو کردیم.

او مؤسسه را اداره می کند و چندین متخصص دارد و اخیراً در زمینه انرژی کار خوبی را آغاز کرده است.

این مؤسسه حتی دپارتمان انرژی هم ندارد و بیشتر به سخنرانی های رائفی پور در موضوعاتی مانند خصومت، مهدویت و اختلاف ادیان و خانواده ها می پردازد!

این موسسه در نظر دارد کمیته انرژی تشکیل دهد و ما در این جلسه در این باره صحبت کردیم.

آیا مجلس بودجه ای را به کمیته انرژی موسسه اختصاص می دهد؟

نه، فکر نمی کنم از جایی بودجه بگیرد.

اساتید دانشگاه می گویند چرا مجلس به جای ما با رائفی پور جلسه دارد! موسسه آقای رائفی پور برای حوزه انرژی کشور چه کرده است؟ آیا می توانم کمک مالی یا فنی دریافت کنم؟

اینطور نیست. تلاش می کنیم با پژوهشگاه و هرکسی که آموزش تئوری در زمینه انرژی دارد ملاقات کنیم.

رائفی پور در حوزه انرژی چیست؟

من تو حیاط هستم و وقت جواب دادن ندارم.
موسسه کشتی چیست؟

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس و رائفی پور

علی اکبر رائفی پور متولد 1363 و دارای مدرک لیسانس حسابداری است. در فوریه 2011، موسسه کشتی ایران و سایت پژوهشی تحلیلی The Struggle Movement راهبرد این موسسه را راه اندازی کردند. تقابل یعنی «مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و ​​فراماسونری».

مروری کوتاه بر سایت موسسه مصاف متعلق به علی اکبر رائفی پور می تواند فعالیت های این موسسه را برای مخاطبان روشن کند. انتشار سخنرانی های رائفی پور به تنهایی بر عهده سایت این موسسه است و به نظر رسالت دیگری ندارد. دوره های موسسه مصاف بی نظیر است و نمونه دیگری در دنیا ندارد.

منبع مالی موسسه مصاف مشخص نیست و البته این ابهام برای بسیاری از موسسات فرهنگی کشور وجود دارد. البته ورود این موسسه در رشته های فنی و مهندسی بی سابقه است اما همین سابقه این موسسه در حوزه فنی نیز جالب توجه است. رائفی پور زیر نظر واحد فنی و مهندسی مؤسسه مصاف مدعی است این مؤسسه «سامانه محلی شناسایی و انهدام پرندگان کوچک (پاداسکی)» را راه اندازی کرده است. اظهارات سخنگوی سابق وزارت ارتباطات نشان می دهد که این دستگاه همان دستگاه پارازیت کننده ای است که بارها به فعالیت آن اشاره شده و می تواند منجر به سقوط هواپیماهای مسافربری شود. صفحه

جمال الدین هادیان، رئیس سابق مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات، درباره اختراع رائفی پور گفت که پادااسکا یک سیستم پارازیت جی پی اس است. تولید نویز به هر حال غیرقانونی است و البته برای GPS بسیار خطرناک است، با این تفاوت که غیرقانونی است زیرا در چند ماه اخیر پارازیت جی پی اس در آستانه فاجعه است و یک هواپیما در یکی از فرودگاه ها سقوط می کند. ما نیز به عنوان بخشی از تکلیف قانونی خود در خصوص این اغتشاش که نمی دانیم کیست و خواستار شناسایی آن بودیم به دادگاه شکایت کردیم و به شورای عالی امنیت ملی نیز گزارش دادیم.

سوال اینجاست که چرا فردی با این تجربه باید به جای پاسخگویی در دادگاه در اتاق رئیس کمیسیون انرژی مجلس بنشیند و از آینده دیپلماسی انرژی ایران با کشورهای همسایه و چالش های حاکمیت انرژی صحبت کند؟

دیدگاهتان را بنویسید