کمیسیون انرژی مجلس گزارشی از مصرف انرژی در کشور تهیه می کند


ساعت: 22:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855491

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از رای اعضای این کمیسیون برای تهیه گزارش بهینه سازی مصرف انرژی در کشور برای قرائت در جلسه علنی مجلس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی نهایی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح حاشیه های جلسه امشب (یکشنبه 21 خرداد) کمیسیون انرژی مجلس، گفت: «جلسه 7 نفره امروز و محیط زیست» دست اندرکاران حوزه های مختلف آب، انرژی. و محیط زیست ولی ماهیت آن غیردولتی و غیرانتفاعی بوده و دارای شخصیت حقوقی مستقل می باشد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این اهداف طراحان از ایجاد این شبکه ملی تقویت زیرساخت های عمرانی، تولید قطعات و تجهیزات، راه جذب منابع مالی، افزایش است. رقابت پذیری.» در برابر رقبای خارجی و غیره و مسئولیت اجرای کار به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محول شده است.

به گفته وی، در جلسه امروز اعضای «شورای تحقیق و تفحص وزارت نفت» و اعضای «شورای تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی» نیز شناسایی شدند.

نخعی گفت: در نشست امروز چالش ها و موانع توسعه پروژه های بهینه سازی و ارتقای بهره وری انرژی در کشور با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس SATBA (انرژی های تجدیدپذیر) مسئولان وزارت نفت و کارشناسان وزارت نفت برگزار شد. پژوهش های پارلمانی در این نشست چالش ها و موانع پیش روی توسعه بهینه سازی انرژی و طرح های توسعه در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: با وجود اینکه قوانین پیشرفته ای در زمینه بهینه سازی انرژی از جمله قانون اصلاح الگوی مصرف، سیاست های مشترک ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث بهینه سازی مصرف و … داریم و فرصت ها و دانش فنی بهینه سازی در صنعت، خدمات و تجارت و خانه وجود دارد، اما هنوز موفق به بهینه سازی انرژی در کشور به درستی نشده ایم.

وی بیان کرد: به همین منظور جلسه امروز تشکیل و تصمیم نهایی اتخاذ شد. همچنین طی دو هفته آینده، کمیسیون گزارشی را با توجه به ظرفیت ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای قرائت در صحن آماده کرد. پیشنهاد «بهبود ساختار و سازماندهی حوزه بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی در کشور» به دولت که البته در این گزارش توضیح داده خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر ارتقای ساختار، نقش حقوقی شورای عالی انرژی نیز مورد بحث نمایندگان قرار گرفت چرا که این شورا بسیار منفعل است، در حالی که شورا از ظرفیت قانونی خوبی برخوردار است اما دولت ها این کار را نمی کنند. توجه ویژه ای به این امر داشته باشید، بنابراین تصمیم گرفته شد. به نقش حقوقی شورا توجه کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید